Logo

Panasonic PA30 og fastbrenning

Skriv et svar
11.04.2005 07.48.04 #1 av 7
Postet av: Grønnskolle
Kopla på pc`n via VGA og så tippeliga-fotball på web-tv igår, funka fint det. Men jeg er litt bekymra for fastbrenning i så måte; noen som kan berolige meg her? Altså om denne plasmaen tåler et par timer med konstant pc-bilde (logoer, windows verktøy-linjer etc.)?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2005 08.57.31 #2 av 7
Postet av: Grønnskolle
Var ikke overveldende respons her i forumet så jeg kontaktet Panasonic direkte: Man bør endre billedkilde noen minutter pr.time for å unngå skader ved bruk av stillbilder.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2005 09.09.43 #3 av 7
Postet av: arntos
Tror ikke det er så mange som har erfaringer med innbrenning og derfor lite svar. Har solgt plasmaskjermer i 3-4 år og ikke hatt en eneste kunde som har hatt problemer med innbrenning. Nå skal det også sies at de fleste som kjøper plasma ikke bruker Tvèn som PC skjerm.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2005 09.17.16 #4 av 7
Postet av: sax
Hvis du først skulle være så uheldig at du får litt innbrenning så kan en løsning være å sette på en "tom kanal"(bare snø) i et par minutter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2005 11.13.20 #5 av 7
Postet av: Rune
Jeg vet at noen med PA20 har fått TV3 logoen innbrent allerede etter noen måneder. Om denne er riktig kalibrert det vet jeg ikke.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2005 14.32.14 #6 av 7
Postet av: sax
Kanskje det blir sett for mye på TV3 :?: :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2005 17.29.00 #7 av 7
Postet av: danielchr
Fikk på jobb servert en historie om en soldat som kjøpte med seg en 37"Philips plasma ned til Kosovo for å ha som underholdning der nede. Fikk jo selvsagt kjøpt den veldig gunstig ettersom han tok den ut av landet og slikt. Etter noen måneder da de hadde bildeframvisning på denne skjermen, fikk de plutselig full alarm og måtte rykke ut i all hast. Skjermen ble selvsagt ikke slått av, og ei heller framvisningen. Slik ble det stående ei hel helg, og skjermen var etter dette ubrukelig uten en skikkelig serviceoverhaling...! hehe :) (moralen her må vel bli: husk forsikring :wink: )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar