Logo

Panasonic Plasma

Skriv et svar
26.09.2004 01.53.12 #1 av 11
Postet av: bajsmaster
Hvor stor forskjell er det egentlig på TH-42PA20 og PA30 ? Jeg er veldig keen på å gå til innkjøp av PA20, men ser at flere og flere steder at den settes ned så det virker som om de fleste butikkene "skuffer" den unna til fordel for ny og bedre teknologi. Jeg har også lest en omtale som trakk ned på det faktum at alle tilkoblinger gjøres bak på skjermen, og ikke under den, slik at veggmontasje av denne er noe vanskelig.

Bør jeg vente til PA30 kommer ned i pris eller kan jeg trygt gå for PA20 nå ? Har satt budsjettet på 25-30 000

Forøvrig så klarer jeg gjennom kontakter å få tak i TH-37PA30 til 21 000,- Jeg nøler litt med å gå ned i størrelse, men det er vel nyeste teknologi ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2004 07.20.43 #2 av 11
Postet av: torkelom
Kan finne ut forskjellen, men vet ikke den akkurat nå.
Når det gjelder størrelse ville jeg helt klart gått for en 37". Denne tv'en har en del bedre bilde enn 42" siden de bruker samme oppløsning på skjermen (samt den er mindre).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2004 09.47.55 #3 av 11
Postet av: Rune
Som Torkelom sier så gjør størrelsen at 37" blir litt skarpere, men du må selv vurdere hva som er viktigst av størrelse og skarpehet. Hvis avstandane blir tilsvarende lengre så vil de virke skarpere.

Har selv sammenlignet 42PA20 og 37PA30 direkte mot hverandre og bildekvaliteten er meget lik. I enkelte ting var faktisk 42" bedre, men her snakker vi om nyanseforskjeller som kan komme av at det er 2 forskjellige panel siden størrelsen er forskjellig. Når jeg får sammenlignet 42PA30 mot 42PA20 så vil jeg kunne se om de er identisk. Iallfall så mener jeg selv at 42PA20 gir et bedre bilde enn f.eks Pioneer sin 434HDE versjon da denne er mye mer plaget av etterslep og har litt mer graderinger i fargene enn Panasonic sine modeller. Dette har jeg sammenlignet direkte denne uken. 42PA20 er en utgående modell og jeg vil tro at dette tilbudet som kjøres på Elkjøp er et siste stunt med denne modellen. Ifølge en selger så kunne de skaffe ca 100 til, men så var det slutt.

Hadde jeg hatt råd og plass (student, bor på hybel) så ville jeg kjøpt tvert.

Men 21.000 for 37PA30 er enormt billig. Det må være en pris uten moms.

De tekniske forskjellene på 20 og 30 serien er bedre tekst TV, bedre høyttalere og minnekort leser.

Se teknisk sammenligning
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2004 10.38.25 #4 av 11
Postet av: bajsmaster
Hei og takk for svar. Tenkte jeg skulle kjøre ut til elkjøp i morgen og få sett disse skjermene opp mot hverandre. Kan 37PA30 veggmonteres ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2004 10.54.14 #5 av 11
Postet av: Rune
Pa30 kan veggmonteres hvis man bruker et orginalt feste. PA30 er ikke spesiell fin på vegg grunnet utformingen på baksiden. (kommer en del ut fra veggen)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2004 12.05.40 #6 av 11
Postet av: thorhansen
Jeg har kjøpt veggfeste fra Komplett som jeg skal bruke på Panasonicen.. Får se hvordan det går med monteringen. Er det andre som har hatt problemer med dette? Er det kun det orginale festet som kan brukes pga den buede ryggen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2004 14.57.46 #7 av 11
Postet av: bajsmaster
"thorhansen" skrev:Jeg har kjøpt veggfeste fra Komplett som jeg skal bruke på Panasonicen.. Får se hvordan det går med monteringen. Er det andre som har hatt problemer med dette? Er det kun det orginale festet som kan brukes pga den buede ryggen?


Ifølge panasonic så er det det ja. Var forøvrig å kjøpte 42PA20 på elkjøp i går. Er strålende fornøyd med tv`n. Selgeren prøvde seff å prakke på meg 37PA30 ved å si at det var mye bedre teknologi og kvalitet i bildet på den. Har montert den opp på veggen med medfølgende veggfeste og det ser meget bra ut. Hadde ikke noen problemer i forbindelse med dette og det at tv`n har alle tilkoblinger på baksiden ble heller ikke noe problem. Skal ta noen bilder senere og poste på hjemmekino presentasjoner.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2004 21.41.09 #8 av 11
Postet av: Rune
Gratulerer med en flott TV. Vi gleder oss til å se bilder.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2004 11.30.39 #9 av 11
Postet av: Sledge
Jeg fikk en sammenlikning av 42PA20 og 42PA30 med begge to koblet opp mot DVD spillere og jeg synes det var stor forskjell i billedkvaliteten. Fargene i PA20 var mattere - det er utrolig liv i fargene på PA30 - det må oppleves - jeg fikk min PA30 forrige uke og etter å ha sett igjennom Monsterbedriften på DVD er dette den beste TV opplevelsen jeg noen gang har hatt (har ennå ikke testet komponent inngangen).

Veldig bra bilde på VGA inngangen også. Kobler til min laptop og ser på Divx filmer i 1024x768 oppløsning (på pc'en selvsagt)

Lyden er også bra og høyttalerne er godt skjult (til og med Elkjøp selgeren var ikke klar over at høyttalerne er 2 sorte striper foran på skjermen). Hva er det man sier - løp og kjøp? :)

Sledge
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2004 01.34.36 #10 av 11
Postet av: bajsmaster
Har du veggfeste til den eller bruker du bordstativet ? Hvis det er så stor forskjell som du sier, så er det godt mulig jeg må benytte meg av 30 dagers returrett på elkjøp og gå for PA30 serien istedet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.10.2004 13.09.56 #11 av 11
Postet av: Sledge
Jeg bruker bordstativet. Skal iallfall vente 30 dager før jeg evt. henger den opp på veggen i tilfelle jeg finner noe å klage over, men so far so good. Har nå vært igjennom Star Wars IV-VI på DVD og det var en fornøyelse å se på storskjerm.

Sledge

-- May the force be with u ---
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar