Logo

Parabol og borettslag

Skriv et svar
26.08.2005 11.53.31 #1 av 10
Postet av: Bøgge Bakken
Har/skal flytte i blokk og her er det ikke lov å ha parabol. Men kan de nekte meg å henge opp en parabol så lenge den er på innsiden av ballkongen min? Hvorfor akkuratt parabol forbudt i mange borettslag. jeg har en stor TV-anenne som fulgte med og denne er lov (Det er kabeltv i blokka). Andre i blokka har svære gjerder på ballkongen som er mye større og styggere en paraboler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 12.19.11 #2 av 10
Postet av: Berit
Fant noe på Din Side:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=6478
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 12.29.05 #3 av 10
Postet av: Bøgge Bakken
Så jeg må uansett søke for å få lov til å sette opp parabol. Å ikke feste den i veggen skal jeg alltids klare å gjøre, men det spørs om det blir poplulert uansett.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 14.15.33 #4 av 10
Postet av: Knut
"Berit" skrev:Fant noe på Din Side:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=6478


Dette var en meget informativ og fin artikkel - Dinside.no har noe bra også :-)
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 14.19.10 #5 av 10
Postet av: Knut
"Bøgge Bakken" skrev:Har/skal flytte i blokk og her er det ikke lov å ha parabol. Men kan de nekte meg å henge opp en parabol så lenge den er på innsiden av ballkongen min? Hvorfor akkuratt parabol forbudt i mange borettslag. jeg har en stor TV-anenne som fulgte med og denne er lov (Det er kabeltv i blokka). Andre i blokka har svære gjerder på ballkongen som er mye større og styggere en paraboler.


Jeg tror du kan ta sjansen på å sette den opp inni din egen balkong, som artikkelen også nevner. Borettslag og sameier kan derimot huse svært vanskelig og ufyselig folk, og du må vurdere om det er verdt å bli uvenner med resten av blokka. Funker ikke kabel-tv godt da?
Ellers ville jeg ha søkt borettslaget om å få sette opp antenne der du helst vil da den, øverst på taket f.eks, der den ikke er til sjenanse. I verste fall får du et nei, og da ville jeg prøvd meg på å sette den på balkongen og klassifisere den som "tørkestativ" eller noe slikt ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 16.45.28 #6 av 10
Postet av: Ingeniør`n
Årsaken har nok ikke noe med at parabol er stygt. Det kommer nok av at de har en avtale med kableleverandøren om å "tvinge" alle til å abbonere på kabel. Kanskje forman i boretslaget får prosenter.....

Har vært bort noe av det samme da jeg bodde i sameie...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 20.59.18 #7 av 10
Postet av: Bøgge Bakken
"Knut" skrev:
"Bøgge Bakken" skrev:Har/skal flytte i blokk og her er det ikke lov å ha parabol. Men kan de nekte meg å henge opp en parabol så lenge den er på innsiden av ballkongen min? Hvorfor akkuratt parabol forbudt i mange borettslag. jeg har en stor TV-anenne som fulgte med og denne er lov (Det er kabeltv i blokka). Andre i blokka har svære gjerder på ballkongen som er mye større og styggere en paraboler.


Jeg tror du kan ta sjansen på å sette den opp inni din egen balkong, som artikkelen også nevner. Borettslag og sameier kan derimot huse svært vanskelig og ufyselig folk, og du må vurdere om det er verdt å bli uvenner med resten av blokka. Funker ikke kabel-tv godt da?
Ellers ville jeg ha søkt borettslaget om å få sette opp antenne der du helst vil da den, øverst på taket f.eks, der den ikke er til sjenanse. I verste fall får du et nei, og da ville jeg prøvd meg på å sette den på balkongen og klassifisere den som "tørkestativ" eller noe slikt ...


Kabel TV-en funker forsåvit greit. Det er kun analoge sendinger på denne. På parabolen kunne jeg tenke meg Canal+ og TV2 Ektra. Å plassere antenna på taket kan bli et problem da jeg bor i første etasje så kabelstrekket kan bli vel langt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 21.01.19 #8 av 10
Postet av: Rune
Du får plassere en pen dame ved siden av parabolen så er det sikkert ingen som lekker merke til den ;-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2005 08.45.43 #9 av 10
Postet av: Ingeniør`n
"Rune" skrev:Du får plassere en pen dame ved siden av parabolen så er det sikkert ingen som lekker merke til den ;-)


Det blir dyrere en det smaker.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2005 21.34.51 #10 av 10
Postet av: Bøgge Bakken
"Ingeniør'n" skrev:
"Rune" skrev:Du får plassere en pen dame ved siden av parabolen så er det sikkert ingen som lekker merke til den ;-)


Det blir dyrere en det smaker.....


Hva gjør man ikke for å se TV :wink:

Et problem jeg ikke tenkte på før en på jobben kom og så var at det står et grantre i retning sattelitten. Så før jeg gidder å søke så må jeg få lånt meg en parabol og se om jeg i det hele tatt for inn kanaler på ballkongen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar