Logo

Phillips 37PF9830 V.S. Panasonic TH-42PV500

Skriv et svar
21.09.2005 21.12.31 #1 av 3
Postet av: sanasol
Noen som har sett begge disse TV'ene og kan komme med synspunkter for og mot begge. Gjerne en sammenligning?

Har vært og sett Panasonicen, og den var meget bra. Men ut ifra oppløsningen på Phillipsen frister denne også. Prismessig ligger de jo ganske likt, ca. 30000 begge to.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2005 09.14.44 #2 av 3
Postet av: KnutB
"sanasol" skrev:Noen som har sett begge disse TV'ene og kan komme med synspunkter for og mot begge. Gjerne en sammenligning?

Har vært og sett Panasonicen, og den var meget bra. Men ut ifra oppløsningen på Phillipsen frister denne også. Prismessig ligger de jo ganske likt, ca. 30000 begge to.


Hei!
Sto ovenfor samme dilemma selv. Kikket på Philipsen på NSE oppe på Ryen. Ingen tvil om at dette er en kjempe-TV! Var derimot ikke helt imponert over "Pixel Plus" og "Digital Natural Motion" funksjonene, virket som filmene fikk et studiopreg over seg. Dette har muligens noe å gjøre med instillinger.
Uansett, endte opp med en PV500. Valgte en 37" på grunn av plasseringen hjemme hos meg (at den var på lager og jeg kunne ta den med hjem samme dag var heller ingen ulempe).
Har hatt den i to uker nå og blir mer og mer imponert. Har et dårlig UPC signal (analog) inn og fryktet det værste, til ingen grunn.
Merker ingen ting til "spøkelsesbilder" på skjermen slik jeg har sett noen ganger på 42" (f.eks. at ansiktsdeler har en tendens til å leve sitt eget liv).
PV' erstattet en 3 år gammel Philips billedrørs TV. Billedkvaliteten kan ikke sammenlignes! Kjører DVD på en H/K DVD25 med komponent (progressiv), utrolig bra svartnivå, smell i fargene. Detaljer i den mørke delen av bildet kommer meget godt fram.
Alt i alt: Ikke tvil om dette var det rette valget for meg og mitt bruk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2005 18.59.53 #3 av 3
Postet av: sanasol
Takk for bra svar. Må kikke litt på begge to tror jeg før jeg bestemmer meg. Synd det er lang leveringstid på PV500.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar