ovegeir
Aktiv
E-post
Philips 42PF9966 er en modell som har vært i salg lenge nå, denne kommer i ny utgave med modell betegnelse 9966/10.
Den har nå fått støtte for begge HD formatene 720P og 1080i og i tillegg fått forbedret lysstyrke og kontrast (hvis man skal stole på specs fra Philps egen webside). Det ser fortsatt ut som samme type panel benyttes (1024i oppløsning). Noen som vet om når denne kommer til norske forhandlere og eventuell pris?
xuax
Kunnskapsrik
E-post
42PF9966/12 ble testet i lyd&bilde i mars og mener å huske at den støttet 720p i den testen (kan være jeg tar feil men får sjekket det når jeg kommer hjem) og hvis det stemmer er det nærliggende for meg å tenke at det er en liten feil på siden. Når det gjelder kontrast finnes det jo kreative måter å måle dette på.
prisen skal vel ligge på rundt 32 og nedover.
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!
"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Philips er jo heldigvis seriøse da
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
xuax
Kunnskapsrik
E-post
det er de,men når de begynner med 5000:1 i kontrast på enkelte skjermer som ikke imponerer i forhold til skjermer med klart lavere kontrast sitter man litt med følelsen at hva man kan oppgi i spesifikasjonene teller mest.
"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Slik jeg forstod det på Philips så er den tilgjengelig allerede hvis noen butikker bestiller direkte fra Philips. Ulempen er mange store kjeder kanskje sitter inne med sitt eget lille lager med eldre modeller som de selger først ut.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
ovegeir
Aktiv
E-post
"xuax" skrev:42PF9966/12 ble testet i lyd&bilde i mars og mener å huske at den støttet 720p i den testen (kan være jeg tar feil men får sjekket det når jeg kommer hjem) og hvis det stemmer er det nærliggende for meg å tenke at det er en liten feil på siden. Når det gjelder kontrast finnes det jo kreative måter å måle dette på.
prisen skal vel ligge på rundt 32 og nedover.
9966/12 ble også testet i siste nr av DVD&Hjemmekino hvor de konkluderte med at den ikke støttet 720P. Jeg skulle gjerne vist om panelet på 9966/10 faktisk er nytt og forbedret eller om Philips kun har modifisert modellen slik at den nå støtter 720P.
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Det er vel det samme Hitachi/Futijisu panelet som vanlig. 42PD7200 har vel samme panel.
Mvh
Rune
ovegeir
Aktiv
E-post
"Rune" skrev:Det er vel det samme Hitachi/Futijisu panelet som vanlig. 42PD7200 har vel samme panel.
Har sett at Hitachi også kjører med 1024i oppløsning, er ikke dette et HD Alias panel? Hvordan kan det da være HD ready?
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Kravet fra EICA sier bare at panelet må ha FYSISK minimum 720 linjer. Sier ingenting om oppløsningen på selve bildet.
Mvh
Rune
xuax
Kunnskapsrik
E-post
det nye slik jeg kan tolke det utifra lyd&bilde på 42pf9966/10 er at den gjør om progressive signaler til linjeflettede.
tok visst feil ang støtte for 720p
ovegeir
Aktiv
E-post
Er denne tv'en et godt kjøp? Jeg ser at den oppgraderte versjonen (9966/10) får skamros fra fornøyde kunder på svenske forum. Er det fordi svenskene ikke er så kresne eller rett og slett er veldig begistret for Philips?