Logo

phobos subwofer

Skriv et svar
13.03.2004 12.50.20 #1 av 4
Postet av: eflak
Lurte på om det er noen andre her som har byggd denne subw. Kunne likt å høre andres erfaringer, hvordan kassa ble, lyden osv.. Har selv bygd denne men ble ikke fornøyd med kassen da jeg bygde etter tegningene som fulgte med. Det var jo en spesiell konstruksjon, og resultatet ble vel kanskje deretter :? Men bygde ny lukka kasse på ca 50 liter, i heltre og det funker som bare det!! :D Men lurer nå på om jeg skulle prøve å bygge den opprinnelige kassa på nytt, for kanskje å få en mer "hifi" bass. Men er som sagt storfornøy med kassa jeg har nå. derfor interessert i å høre andres erfaringer!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2004 10.00.31 #2 av 4
Postet av: Terje Solvang
Hei

Byggde den etter beskrivelse og var nøye med allt.
Min erfaring er at jeg synes den gir for dårlig trøkk.
Den virker godt som brummekasse, men ikke på kjappe harde smell.
Stiller man opp lyden, så føler jeg at elementet går for lett slik at den skurrer.
Er litt interessert i kassen du har byggd, hvordan gjorde du det?
Hva synes du selv forandret seg med lyden?

Terje
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.12.2004 12.47.16 #3 av 4
Postet av: music_junkie
Brodern har den stående på rommet sitt... Jeg digger å høre på musikk eller se på film hos han.. Han har tenkt til å selge den da.. Han bruker den nesten ikke og trenger pengene.. Han er en god del på jobb.. Uansett så har jeg veldig lyst til å kjøpe den av han.. Problemet: Vi har gipsvegger hos mamma.. Og jeg bor hos mamma.. Brodern bor hos pappa.. Der er det isolerte vegger..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2005 20.15.24 #4 av 4
Postet av: eflak
Hei. Lenge siden jeg har vært innom her.
Ang phobos subw, så bygde jeg ny kasse i 24mm heltre, (for utseendes skyld). Dempa godt med 50mm isolasjons plater på alle veggene, og kobla det opp :)

Spiller veldig bra og kontant og jeg kan dra på mye mere , spesielt merker jeg det på film da kjenner jeg bassen mye mye mer enn før, og den går både dypere og med mer kontroll.!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar