Logo

Pioneer 436 XDE

Skriv et svar
26.11.2005 19.34.10 #1 av 10
Postet av: camry10
Har bestillt en Pioneer 436xde som i dag kom i butikken,skal vente med å ha den hjem til jeg får høytalerne som ikke ennå var kommet.Men du all verden hvor skuffet jeg ble av bildet på den.Dette skulle liksom være en kanonbra skjerm,men sportsendingene fra langrennet i østersund sjokkerte meg.Enten så har de mørkegrå snø der eller så skjønner jeg ingen verdens ting.
Får vel ta meg en prat med han jeg bestilte denne av,(han var ikke på jobb i dag) Det sto en samsung 51 og noen bokstaver,samt en del andre tv`er der,men tror faktisk pioneeren hadde det dårligste bildet med tanke på hvit snø.De som var på butikken prøvde med innstillinger,men ikke noe bedre ble det.har den virkelig et blast og lite skarpt bilde eller hva? Såfremt dette er det faktiske så får jeg vel heller kjøpe en LCD samsung 61.Men har jo lest her nå i snart et år på forumet før jeg endelig bestemte meg.Og har blitt anbefalt plasma såfremt jeg hovedsakelig skal bruke den til tv titting.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2005 19.43.24 #2 av 10
Postet av: Tannoy
"camry10" skrev:Har bestillt en Pioneer 436xde som i dag kom i butikken,skal vente med å ha den hjem til jeg får høytalerne som ikke ennå var kommet.Men du all verden hvor skuffet jeg ble av bildet på den.Dette skulle liksom være en kanonbra skjerm,men sportsendingene fra langrennet i østersund sjokkerte meg.Enten så har de mørkegrå snø der eller så skjønner jeg ingen verdens ting.
Får vel ta meg en prat med han jeg bestilte denne av,(han var ikke på jobb i dag) Det sto en samsung 51 og noen bokstaver,samt en del andre tv`er der,men tror faktisk pioneeren hadde det dårligste bildet med tanke på hvit snø.De som var på butikken prøvde med innstillinger,men ikke noe bedre ble det.har den virkelig et blast og lite skarpt bilde eller hva? Såfremt dette er det faktiske så får jeg vel heller kjøpe en LCD samsung 61.Men har jo lest her nå i snart et år på forumet før jeg endelig bestemte meg.Og har blitt anbefalt plasma såfremt jeg hovedsakelig skal bruke den til tv titting.


Denne skjermen trenger innkjøring og kalibrering, men som du sier så scorer den ganske dårlig på "vanlige" TV-sendinger.

http://forbruker.no/digital/tester/tv/a ... 162612.ece

Om TV-sendinger er det viktigste for deg(og dersom du har analogt mottak), bør du heller satse på en PV500 fra Panasonic. Den plasmaen er den beste på dårlig signalmottak per dags dato.
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2005 21.12.44 #3 av 10
Postet av: camry10
De sa at de har og det vet jeg dårlig signal ifra kabelleverandør,jeg har digital mottaker,er pioneeren ømfintlig,slik at den trnger gode signaler,eller er den bare oppskrytt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2005 22.19.01 #4 av 10
Postet av: orso
Skjermen viser gode bilder når den får bra signaler. Kjøp gjerne en DVE for kalibrering. Om den er oppskrytt? Kanskje litt. Det er absolutt en veldig bra skjerm, men har sine svakheter. Den vinner mye på sitt design og gode tekniske løsninger. Skal du vurdere noen andre skjermer opp i mot den er det Panasonic PV500 som gjelder.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2005 22.56.31 #5 av 10
Postet av: camry10
Kanskje jeg heller skal avbestille denne,og da satse eks.vis på en Lcd Samsung 61? Synes den har fått god omdømme for sitt bilde.selv om det ikke er plasma som jeg egentlig har gått for.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2005 02.34.07 #6 av 10
Postet av: arntos
Skal du bytte skjerm så bytt til PV500. Plasma er ihvertfall bedre som TV ettter min mening.

Vært på Ingebrigsen/ nye elkjøp eller?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2005 05.29.51 #7 av 10
Postet av: T2
Dersom TV-titting på sportssendinger er ditt primære behov, så tror jeg du blir mer fornøyd med en plasma TV enn dagens LCD TV'er. Dersom du ønsker å benytte en HTPC som signalkilde ville jeg heller valg en LCD.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2005 08.52.31 #8 av 10
Postet av: camry10
Takk skal dere ha for hjelpen.men er ganske fersk på dette,hva mener du med htpc? Jeg har parabolmottaker samsung,samt lyse brdbåndkanaler i tilleg,er dette bra nok,eller?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2005 09.06.31 #9 av 10
Postet av: camry10
Jeg ser av brosjyren at den har noe som heter ISF C3 Calibration configuration,hva er dette?
Er dette like bra som å evt. kjøpe en digital video essentials DVE?Her ble det masse fremmende utrykk synes jeg.hehhe
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2005 10.01.06 #10 av 10
Postet av: T2
"camry10" skrev:Takk skal dere ha for hjelpen.men er ganske fersk på dette,hva mener du med htpc? Jeg har parabolmottaker samsung,samt lyse brdbåndkanaler i tilleg,er dette bra nok,eller?


Med HTPC menes Home Theatre PC. Det er en PC som du bruker til å ta imot TV, spille musikk og DVD'er fra. Det vil si at de fleste av kildene dine går gjennom en PC.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar