diggy
Aktiv
E-post
Kan noen forklare meg forskjellen på disse to egenskapene på en enkel måte? (Har fått med meg at det Picture in Picture og Picture and Picture.)
Det virker som en del butikker tror at PAP betyr at du kan se tekst-tv samtidig med vanlig tv, men dette heter vel PAT (Picture and Text)?
Jeg er litt forvirret...
-diggy-
Rune
Nerd
E-post
Nettside
PIP er for meg Bilde i bilde. Altså et lite bilde i et hjørne mens den andre kanalen dekker hele skjermen i bakgrunnen.
PAP (bilde og bilde) er to like store vindu ved siden av hverandre.
PAT er som du sier Bilde og Tekst.
Min forrige Sony 32 hadde PIP, min nye har PAP. Begge er det optimale.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
diggy
Aktiv
E-post
Takk for svar!
Begge er helt klart optimalt ja, men hvis jeg må velge tror jeg at jeg foretrekker PAP.
Et spørsmål til, hvis du gidder:
Kan man bruke to ulike kilder/innganger til hver sitt bilde, eller må tv'en ha to tunere for å kunne utnytte PIP og/eller PAP? Grunnen til at jeg spør er at jeg får mine kanaler inn gjennom inn gjennom en dekoder, og dermed ikke bruker tv'en for å skifte kanal. Kan jeg fortsatt bruke PIP/PAP ved å benytte tuneren i video/dvd-spilleren, og få dette signalet via en annen inngang?
Litt krøkkete forklart, håper du skjønner problemstillingen...
-diggy-
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Det er faktisk slik at de fleste apparater med PAP må bruke en ekstern kilde som tuner. (f.eks på min Sony TV) Så dette er ikke noe problem. Om det finnes apparater med 2 tunere som ikke lar deg gjøre det er jeg usikker på.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998