Logo

Plasma 42"

Skriv et svar
21.05.2007 20.16.49 #1 av 19
Postet av: passat
Jeg skal i løpet av et par måneder kjøpe en 42" plasma. Utvalget er stort og jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe. Kommer kun til å bruke den til vanlig TV titting + å se dvd filmer. Jeg vill heller ikke ha høytalere på sidene, men under TV'n.

Alle gode råd tas imot med et stort takk :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.05.2007 20.34.07 #2 av 19
Postet av: Rune
Da er vel ikke svaret værre en Panasonic TH-42PV70:

Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
21.05.2007 21.04.47 #3 av 19
Takk for rask tilbakemelding.
Ser at denne kan jeg få til 12000,00 kr. Trodde at en måtte litt høyere i pris for å få skikkelig kvalitet. Men denne er kanskje mer enn nok til mitt bruk?
21.05.2007 21.39.56 #4 av 19
Postet av: Rune
Du må nok til over 20k for å slå denne i bildekvalitet (Pioneer sin nye serie som kommer i juni/juli)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
22.05.2007 00.07.06 #5 av 19
Postet av: monitor
Helt enig: Kan ikke se en annen kandidat til dette formålet for øyeblikket.
:lol:

Til Rune: Kommer den nye 8-serien til Pioneer til å ha høytalere som standard?
22.05.2007 04.46.09 #6 av 19
Postet av: AndreWerdenskrieg
"passat" skrev:Takk for rask tilbakemelding.
Ser at denne kan jeg få til 12000,00 kr. Trodde at en måtte litt høyere i pris for å få skikkelig kvalitet. Men denne er kanskje mer enn nok til mitt bruk?

Dette er en av de absolutt beste TV'ene på markedet. Bare Pioneer kan matche denne på bildekvalitet. Forgjengeren PV60 kom vel best ut i alle de tester jeg så. Ble også kåret til årets TV i Lyd & Bilde. PV70 har en forbedret bildeprosessor.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
22.05.2007 04.49.46 #7 av 19
"monitor" skrev:Helt enig: Kan ikke se en annen kandidat til dette formålet for øyeblikket.
:lol:

Til Rune: Kommer den nye 8-serien til Pioneer til å ha høytalere som standard?

Jeg tillater meg å svare, selv om spörsmålet var rettet til Rune:
Höyttalere på den nye generasjonen Pioneer-plasmaer, ser ut til å väre valgfritt.
22.05.2007 08.39.39 #8 av 19
Postet av: orso
Eneste negative jeg kan se med PV70, er en del tilbakemeldinger om støy. Når det gjelder bildekvalitet, er den helt i toppsjiktet.

Det virker som om når produkter faller i pris, så går det ofte utover noe. PV500 hadde f.eks langt mer solid oppbygning enn dagens Panasonic plasmaer. Så billigere og bedre, er ikke alltid tilfellet. Bedre på noen områder, men så kuttes det på andre.
22.05.2007 09.27.30 #9 av 19
Postet av: torkild
"bomholt" skrev:Eneste negative jeg kan se med PV70, er en del tilbakemeldinger om støy. Når det gjelder bildekvalitet, er den helt i toppsjiktet.

Det virker som om når produkter faller i pris, så går det ofte utover noe. PV500 hadde f.eks langt mer solid oppbygning enn dagens Panasonic plasmaer. Så billigere og bedre, er ikke alltid tilfellet. Bedre på noen områder, men så kuttes det på andre.

Hva er det som støyer?
22.05.2007 19.45.42 #10 av 19
Er enda mye jeg lurer på om plasma tv. Har hørt at plasma sliter med "innbrenning" (tror jeg det heter). Er dette noe som var på tidligere modeller, eller kan en også få dette på nyeste modeller?
Noen som evt. har erfaring med dette på PV70? :o
22.05.2007 19.46.08 #11 av 19
Er enda mye jeg lurer på om plasma tv. Har hørt at plasma sliter med "innbrenning" (tror jeg det heter). Er dette noe som var på tidligere modeller, eller kan en også få dette på nyeste modeller?
Noen som evt. har erfaring med dette på PV70? :o
22.05.2007 21.59.58 #12 av 19
Har ikke hört om noen som har hatt problemer med innbrenning på noen av Panasonic's siste modeller.
22.05.2007 22.11.32 #13 av 19
Postet av: monitor
Utenom denne store som er på veg ut:

http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... estid=2775

Her er det et lite utdrag:

Konklusjon
Panasonic TH-50PV600 er en tv i særklasse med særdeles gode kontrastegenskaper og bra svartnivå. Den er spesielt godt egnet som filmskjerm da den har evne til å få frem detaljer i de krevende mørke områdene på en overbevisende måte. Litt høy lysstyrke gjør at det imidlertid kan brenne ut litt i toppen, så man bør justere tv-en etter type innhold man ser mest på. Panasonic benytter fortsatt en glassplate i front med filtersjiktet, og denne kan gi dobbeltbilde i uheldige tilfeller. Den er også litt følsom for midlertidig innbrenning når menyer vises på skjermen i lengre perioder (for eksempel ved justering). Enkelte tv-stasjoners logoer kan nok by på problemer med en såpass lyskraftig skjerm hvis den brukes mye som tv. Men helt klart en av de aller beste filmskjermer på markedet!
23.05.2007 08.46.32 #14 av 19
Postet av: Revive
Hei hei.

Har hatt denne TV'en i litt over 1mnd nå, og er strålende fornøyd. Ingen innbrenning så langt. Støy har jeg heller ikke lagt merke til, kanskje hvis man legger øret inntil. Skulle bare hatt noe HD materiell å prøvd (utenom HD-samples).
24.05.2007 20.47.55 #15 av 19
Hva er best; Plasma eller LCD? Tven vil bli mest brukt til vanlige tv-programmer og filmer, ikke noe særlig spill. Hva med etterslep?
Skriv et svar