Logo

Plasma vs LCD kombinert med prosjektor

Skriv et svar
24.09.2005 23.06.25 #1 av 3
Postet av: Snikka
Jeg har kjøpt ny leilighet, og har bestemt meg for å kjøpe en flatskjerm, men er i tvil. Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe en 42" plasma, men er i tvil etter å ha snakket med noen forhandlere om plasma er det rette. Noen påstår at det å kjøpe plasma er tull, det er LCD som er det eneste fornuftige...

Jeg hadde tenkt å bruke 30-40 tusen på dette. TV'en vil bli brukt både til vanling TV titting samt DVD . Hva bør jeg bruke pengene på? Har selv vurdert følgende alternativer:

1. En 42" Plasma. Hva bør jeg eventuelt kjøpe med det budsjettet jeg har?
2. En mindre LCDS skjerm, kombinert med en prosjektor? Hva anbefales i tilfelle?

Håper at noen har noen erfaringer å dele.

Anders
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2005 23.35.54 #2 av 3
Postet av: Tannoy
Det eneste som er tull er å si at det er kun LCD som gjelder...
Både LCD og plasma har sine fordeler og ulemper og man bør selv se på evt aktuelle modeller som passer inn i sin stue...

Som du skriver skal du primært bruke Tv en til vanlig tv titting samt DVD.
Dette vil en plasmaskjerm være helt topp til!

1.Jeg vil anbefale(som sikkert de fleste på dette forumet) å sjekke ut Panasonics "nye" 42"(TH42PV500). Denne modellen er det beste du får nå om dagen. Tv en er kanon på vanlig tv sendinger og lite kresen på signalene. På DVD er den helt i toppsjiktet med mulighet for både komponet tilkobling samt HDMI.
Et annet alternativ kan være Pioneers nye 436 serie.(begge plasma)
Et tredje alt dersom du skal ha LCD kan være LG RZ-37LP1. Noen vil sikkert også nevne de nye Philips LCD, men jeg har selv ikke sett disse og kan derfor ikke uttale meg...

2. LG RZ-26LX2 eller LG RZ-32LP1
Panasonic PTA-E700 er vel toppselgeren om dagen... eller 900(kommende modell)

Videre bør du tenke på:

Når ser du mest på tv/DVD?Lysforhold?Hva passer best?
Hvor god plass har du?Hvor langt fra tv en skal du sitte? Projektor er jo kanon om forholdene ligger til rette for det og git den absolutt beste "kinofølelsen"...

Jeg hadde ikke tatt alt det selgerene sier for god fisk...ta heller noen turer rundt å sjekk ut de forskjellige skjermene/projektorene slik at du kan danne deg et eget inntrykk om hva som vil passe best inn hos deg!
Sjekk også ut på dette forumet-her er det masse nytting produktinfo.

Lykke til!
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
25.09.2005 07.38.44 #3 av 3
Postet av: kjelle
at det kun er lcd som gjelder er noe av det største tullet jeg har hørt.etter min mening er lcd skjermer som har størrelse fra 37tommer og oppover MYE dårligere bilde på tvsignaler enn en plasma i tilsvarende prisklasse.jeg ende opp med å kjøpe en panasonic pv500 42".angrer ikke ett sekund.den har allt en tv etter min mening skal ha.kunna hatt en extra hdmi inngang men pytt pytt.vil også anbefale deg å kjøpe en god dvdspiller med hdmi utgang for å evt få utnyttet litt av det som bor i tven.feks denon 2910,3910.har selv 2910.og bildene fra hdmi utgangen er rett og slett imponerende.jeg har ikke sett like gode bilder på en anna plasma eller lcd i samme størrelse.
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Skriv et svar