Logo

Plasma vs LCD til XBOX 360

Skriv et svar
17.01.2006 18.09.03 #1 av 4
Postet av: PenMongo
Leste en artikkel i det svenske gamerbladet Superplay. De hadde vært ute hos en elektroforhandler og testet XBOX 360 på diverse store skjermer.

Konklusjonen var helt klart at plasma var best til spilling. De testet til og med med de råeste LCD tvene (de i 30 - 40 k klassen). Har lest andre steder at plasma også skal være best til å se film.

Hva mener dere?

Selv kjøper jeg i disse dager en LOEWE Xelos A 42 plasma til min XBOX 360. Tipper at de nyeste LCD tvene sikkert gjør god nytte uansett.

Det kan forøvrig legges til at testens vinner ble prosjektor (med HD oppløsning).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2006 11.43.38 #2 av 4
Postet av: Ken
Hva med når du kobler til annet utstyr som f.eks en PC - alle problemene rundt innbrenning, ikke kunne gå fra skjermen, kanal logoer som henger igjen, spill info som vises hele tiden mens man spiller etc... stillbilder fra en PC osv osv...

Jeg falt ned på LCD rett og slett fordi skjermen kan brukes akkurt som jeg vil, uten å tenke på at småtrollene kan sette et spill på pause noen timer for så å komme tilbake :)

Husk at LCD skjermen ofte trenger litt mer "tuning" før de kan nærme seg neon-fargene til plasma. For å si det slik, jeg hadde kjøpt projektor FØR en plasma TV. Så mitt neste skritt blir nok en HD-projektor.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2006 17.08.05 #3 av 4
Postet av: PenMongo
Har tenkt litt på det med innbrenning, men er ikke den frykten litt overdrevet? Trodde de nyeste plastma tvne var over det største problemet her? Hva med skjermsparer forresten? Har vel det på pcn når den er koblet til?

Personlig så har jeg ikke planer om å koble til pc uansett, men ser jo at det kan være et problem for noen.

Et spørsmål til slutt. Hvordan takler en tv med 1024 x 1024 oppløsning 720 p? Må bildet nedskaleres av tvn? Hvordan blir 1080 p på en slik tv med slik oppløsning når dette kommer? Kommer vel an på tvns evne til å omskalere bilder??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.01.2006 20.01.33 #4 av 4
Postet av: WarElf
Er vel noen få modeller som sliter forferdelig med innbrenning, jeg har da flere kamerater som sitter å spiller på plasma skjermen mange timer daglig uten at noen av de har hatt problemer med innbrenning!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar