Logo

Plassering av subkasse

Skriv et svar
27.02.2007 21.56.00 #1 av 3
Postet av: bIsk0p
Er litt usikker på hvor denne passer best, men prøver her. Håper noen kan flytte på den vis dette er feil.

"Problemet" omhandler: Logitech® Z-5450 Digital 5.1 Speaker System

Jeg klarte nettopp å få hendene mine på dette anlegget til prisen av 0,- (Dette er pga det er noe skurring i bakhøytalerene. Må ha øyret heeelt inntil for å høre det) Det som er probelet mitt, er at det plutselig ble litt liten plass i stuen min. Mest pga sub kassen til dette anlegget måler 34x34x42 (bxhxd), med litt plass til ledninger og fingre. Så jeg tenkte jeg skulle lage en ny stereo benk. (Vedlagt) Denne er forresten litt for kort, så forsterkeren min er litt utfor i front.

Det jeg tenkte nå, var å lage et hjørne. Denne benken skal være en del høyere. Rundt 90cm høy virker det så lang som den blir. Jeg tenkte å bygge subben inni hjørnet. Det jeg lurer på, er hvordan vil bass lyden bli. Vil bassen forandre seg på noen måte? (Jeg skal selvsagt lage hull for utblåset)

Jeg kan uploade benken litt senere, er ikke helt ferdig med den, hvis det er ønskelig. stereobenk.jpg stereobenk.jpg ( 133,7451171875 KB) Vist 417 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2007 18.29.52 #2 av 3
Postet av: elgen87
dette burde du ikke gjøre med tanke på lyd. du burde heller plasere subben der hvor du sitter, så går du rundt i rommet å hører hvor lyden er best. når du finner denne plassen så burde du plasere den nermest mulig. det ville jeg gjort, men jeg er ikke så nøye på hvordan det ser ut. bare det er bra lyd :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.07.2007 00.04.38 #3 av 3
Postet av: Aalesund_Trooper
hvis rommet er så lite, spiller lite eller ingen rolle hvor du setter den hen. Plasser der den passer.
Front: Dali Suite 3.8,
Side: Dali suite 2.5,
Bak: Dali Suite R0.8
Center: Dali Suite C0.8,
Sub: Dali Consept 12,
Bluray: Samsung BP 1500, Forsterker: Onkyo 809. (SOLGT:Denon AVR-2307
TV: Samsung 55", LED PROJEKTOR: Optoma HD 73 LERRET: Elite Screen

Have fun??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar