Logo

Plaza-messen 2005 - hva synes dere?

Skriv et svar
10.10.2005 17.55.09 #1 av 8
Postet av: StianG
Vi har nå lagt ut en messerapport:
http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=342

Hva synes dere om messen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2005 18.23.52 #2 av 8
Postet av: Rune
Personlig syns jeg messen hadde for lite utstillere. Jeg tror nok det er siste gangen en slik messe blir arrangert på Plaza iallfall.

Når de store leverendørene ikke gidder å stille opp lenger så er det ikke lenger håp.

Grunnen er jo at det er alt for dyrt for leverandørene å være med på et slikt arrangement.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2005 09.34.36 #3 av 8
Postet av: Audiophile-Arve
Det var fleire som spådde at dette vart den siste messa på Plaza, også innan bransjen.
Vi får håpe at bransjefolka no snakkar saman og lagar ei heidundrande messe neste år, der alle spennande aktørar vil finne det greitt å delta. Det snakkast om å bruke ein sentral Oslo-skule. Finn ein rette skulen, vil dette vere glimrande! Alle vil få like store, forskriftsmessige 60m2 store demorom, parkeringsplass bør ikkje vere noko stort problem, elevane kan drive elevbedrift, og prisen vil dessutan verte noko heilt anna enn Plaza. Altså kan ein kanskje klare seg med eit minimum av inngangspengar. Utleigepengane kjem også ein hardt trengande til gode....
Helsing Arve
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2005 10.17.13 #4 av 8
Postet av: larax
Det var en fryktelig skuffende messe. Jeg har også hørt det med at det er mulig det blir noe på en skole neste gang. Når Neby, som er en av tungvekterne innen Hi-Fi og hjemmekino ikke møter opp, så er det nok kroken på døra tror jeg. Hyggelig å se at Andre (Hi_Fi huset i bærum) var der, med et bredt spekter av utstyr.Av projectorer ble jeg kjempeimponert over Optoma H79 Det var også gøy å se Projectiondesign sin 1080p pj.Er nok fremtiden det. Vi får glede oss til neste år, da de fleste kommer med 1080p. Var også morro å se flaggskipet til Benq, men verdt 16000.00 mer enn H79? Vet ikke.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2005 18.32.16 #5 av 8
Postet av: Audiophile-Arve
"larax" skrev:Det var en fryktelig skuffende messe. Jeg har også hørt det med at det er mulig det blir noe på en skole neste gang. Når Neby, som er en av tungvekterne innen Hi-Fi og hjemmekino ikke møter opp, så er det nok kroken på døra tror jeg. Hyggelig å se at Andre (Hi_Fi huset i bærum) var der, med et bredt spekter av utstyr.Av projectorer ble jeg kjempeimponert over Optoma H79 Det var også gøy å se Projectiondesign sin 1080p pj.Er nok fremtiden det. Vi får glede oss til neste år, da de fleste kommer med 1080p. Var også morro å se flaggskipet til Benq, men verdt 16000.00 mer enn H79? Vet ikke.


Neby stilte ikkje ut sjølv, men Lars var til stades på Oslo HiFiCenter. Dessutan hadde Velodyne-subben på Hificenterkjedehuset sitt stoveanlegg gjort kraftig inntrykk på mange messedeltakarar.

Projection Design sitt nye flaggskip var utruleg imponerande. Når prisen på slikt vert skapeleg, er det ingen grunn til å gå på kino lenger...
Det vert spennande å sjå kva som skjer neste år, ja. Eg tippar bransjefolka kjem til å snakkast ein god del ei stund framover no....
Helsing Arve
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2005 18.41.32 #6 av 8
Postet av: nilsp
Jepp, skikkelig nedtur. Dyrere inngang og færre utstillere. Game over.

TW600 var bra. PD1080 enda bedre. :-) Imponerende, og det kun i prototype versjon, uten det meste av innstillinger. Så nesten ikke regnbuer heller... ;-)

Mye rare geeks der....

NilsP
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2005 21.09.08 #7 av 8
Postet av: Snickers-is
Det var vel også den minste Plaza-messen noen sinne. De 15 utstillerne betalte til sammen omkring 1 000 000 for å stille ut. Det blir mange penger på hver det.

Snøballen for neste år er allerede i gang med en rekke kreative nøkkelpersoner. Forhåpentlig vis blir det det største HiFi og Hjemmekinoarrangementet i norsk historie ved siden av å bli en langt bredere og mer allsidig messe, men akkurat hva det blir til vil tiden vise.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2005 22.10.03 #8 av 8
Postet av: Flageborg
Messe er messe.................og det må oppleves.

Kritikere er noe man må venne seg til, MEN husk at de fleste foretar sine subjektive produktvurderinger stående i inngangspartiet til demo-rommet. Noen kan sågar vurdere kvaliteten på produktene fra rommet ved siden av................. :shock:

Selv om det var et mindre antall utstillere i år, må jeg si at det ble en veldig positiv opplevelse. SÆRLIG hos de utstillerne som virkelig tar seg tid til å DEMONSTRERE produktene og fortelle historien bak. På den måten blir det fort 1 time med opplevelse på disse stedene......og takk til utstillerne som presenterer "ukjent" materiale, som jeg "må ha....bare MÅ ha det", og med åpne armer tar i mot egne demo-skiver som "avslører" det meste.

"make my day......" så snurrer vi BARE 1 låt til på et anlegg som vi bare har lyst til å bli sittende, men andre må jo også slippe til.........så vi "stikker" innom 1 gang til.......litt senere på dagen :D :D :D

Gleder meg som en unge til neste år's Messer, hvor enn det måtte bli !!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar