Logo

Podspeakers

Skriv et svar
06.01.2005 17.43.41 #1 av 5
Postet av: zenith
Lurer på å kjøpe meg nye høytalere, 5.1 system. For i det hele tatt å få muligheten til å ta det inn i stua, må jeg inngå kompromisser... (samboeren er ikke like glad i store kasser)
Har i dag et par m3 fronthøytalere, samt center fra audiovector. Trenger vegghøytalere bak, men lurer på å kjøpe komplett podspeaker sett og selge de jeg har. Podspeakers er aktuelle pga fint design, får aksept for det, små og jeg har også lest et par reviews som gir de god kritikk.
Stuen vår er liten.
Noen som har erfaring med disse høytalerene, eller vet noe om de, både positivt og negativt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2005 17.50.58 #2 av 5
Postet av: Altec
Det er nok bra til sitt bruk, men du kommer nok til å få en kjempe nedtur i forhold til det du har fra før. Problemet er å få til en god mellomtone på pod høyttalerne. Forholdet mellom Diskant og bass blir for stor og det blir slitsom å høre på i lengden. Men må man inngå kompromier så må man.. uff disse kvinnfolka :twisted:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2005 21.36.31 #3 av 5
Postet av: incubus
Har selv et pod sett på stua og jeg må si det lyder kjempelækkert :-) Ikke helt det samme som Dali'ene jeg har på gutterommet men suverent endå. Anbefales !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2005 21.53.26 #4 av 5
Postet av: music_junkie
Jeg mener at en høytaler bør inneholde minst tre elementer. En diskant, en mellomtone og en bass. Disse høytalerne bør vel også ha en viss lydkvalitet.

Jeg vil anbefale istedenfor at du ser på JBL Northridge E20 som er små stativhøytalere som er ypperlig til ditt behov. Høytalere nå til dags er jo en smaksans. Disse er da anbefalt til bak.

Disse høytalerne får du som par hos HiFi Center Kjeden til 2.495,-. Dessverre har disse bare bass og diskant og mangler mellomtone. Men jeg tror at disse kjører greit med bare de to elementene.

Og som front så anbefaler jeg da JBL Northridge E30. Disse er da kraftigere, omtrent som gulvstående, men de er forsatt stativhøytalere i størrelse. Disse får du for 2.995,- i samme butikk.

Center så anbefaler jeg JBL Northridge EC25. Pris: 1.995,- samme butikk.

Alle hjemmekinoer bør ha en sub :D . Derfor så er JBL E150P et godt kjøp. En 10" sub til 3.995,- i samme butikk.

Og bare så det er sagt... Jeg reklamerer ikke for HiFi Center Kjeden, men jeg er ganske fornøyd med dem.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2005 19.05.33 #5 av 5
Postet av: zenith
Som sagt har jeg et par M3 front, og disse er jo knallbra, men store...
Tror nok løsningen for meg blir mindre høytalere til å feste på veggen, trenger uansett det bak pga sofaen.
Jeg er klar over at det desverre blir litt "enten eller" med noe sånt, men sånn er det.
Grunnen til at jeg tenkte på minipod, var at disse har litt pent design, og noen kritikker jeg har lest har gitt godt resultat.
Noen andre alternativer dere kan anbefale? Er klar over bose, men jeg vet ikke helt, pris kontra lyd, er ikke helt overbevist.
Det blir uansett ikke en "hjemmekino", men ønsker god 5.1 lyd. Trenger ikke å dundre i vegga, men klar og god lyd.
Hjemmekino kommer når jeg får bygd ut huset :twisted:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar