Logo

Prisguide

Skriv et svar
08.03.2004 04.56.55 #1 av 22
Postet av: Xvani
En prisguide hadde vaert VANVITTIG bra. Tenkte p& noe ala kelkoo.no eller noe (som er den eneste jeg har funnet i Norge, vet dere om noen fler?)

N& er det kanskje ikke det & handle hifi over internett det smarteste man kan gj0re (man f&r jo ikke testet komponenter opp mot hverandre) men hvis man har bestemt seg for reciever f.eks og vil bygge rundt den, s& hadde det jo vaert greit & finne hvor man finner den billigste recieveren :D

Tror ihvertfall at dette vil hjelpe en del p& antall bes0kende osv!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2004 17.17.51 #2 av 22
Postet av: Xvani
Fant en bra en på http://www.dinpris.no

kelkoo.no kan jo også brukes...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2004 17.26.35 #3 av 22
Postet av: Rune
En prisguide hadde vært super ja. Men desverre har vi ikke kapastitet for øyeblikket å få lagd noe slik.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2004 17.27.29 #4 av 22
Postet av: Tengs
Husk at de butikkene som blir foreslått i slike "prisguider" betaler for å bli foreslått...

Derfor er ikke alltid disse guidene helt til å stole på.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2004 17.31.50 #5 av 22
Postet av: Rune
Stemmer det. Bare se på projektorprisene hvor DinPris ikke klarer å vise at BenQ 7800 selges billigst på nettdata, men viser en butikk som er langt dyrere. Tror slike prisguider også kan villede sine brukere. Hvis hjemmekino.no får en prisguide kommer den garrantert til å bli gratis for butikkene.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2004 20.05.08 #6 av 22
Postet av: Xvani
De betaler faktisk ikke for å bli med. hvis det er en butikk som ikke finnes i prisguiden til dinpris.no kan du sende link til butikken til dinpris sin mail adresse. Har selv fått lagt til flere butikker i systemet deres på denne måten
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2004 21.57.24 #7 av 22
Postet av: Jacob
Da syns jeg det er dårlig at de ikke har lagt inn flere butikker.
Kan da ikke være så vanskelig å finne nettbutikker, og spesielt hvis man skal lage en slik site. Ser DinPris brukes av dagbladet så jeg vil tro mange bruker den.
Mvh Jacobhh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.10.2004 01.02.28 #8 av 22
Postet av: antiloop
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2005 16.00.58 #9 av 22
Postet av: perbear
Desverre viser det seg at også Hardware.no, som jeg personlig har anbefalt som en nøytral og bra informasjonskilde, er "korrupt" - de tar seg betalt for å ha med nettbutikker i sin prisoversikt!
:evil:
Slepp'kje ud den magiske røygen...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.06.2007 12.17.52 #10 av 22
Postet av: monitor
Nå har vi en prisliste, med langt flere registrerte butikker enn før (noen er ikke registrert på "betalingsprislistene" fra Kelkoo og Din pris m.fl.)

Det hadde vært fint at logoene til disse ble lagt inn, slik at det ikke ser ut som vi har et A-lag (Worst Buy, Ellendigkjøp, Nixpert, Ihjelprice m.fl) og et B-lag (Dømmepc, Disaster IT, Europain m.fl.) :idea:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.06.2007 07.53.15 #11 av 22
Postet av: Rune
Takk for tipset.
Vi har nå ordnet slik at de nye butikkene i databasen også har logo.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.06.2007 00.35.20 #12 av 22
Postet av: monitor
"Rune" skrev:Takk for tipset.
Vi har nå ordnet slik at de nye butikkene i databasen også har logo.


Ja nå har vi virkelig påbegynt norges beste uavhengige prisliste.
Håper at alle legger inn priser for harde livet. Da vil vi bli enda mere populære, slik at vi slipper Stasi sidene til AVForum. (Jeg er skuffet over å se så mange av våre legge innlegg der, og støtte lommeboken til "Han Du Vet" istedenfor å ty til et UAVHENGIG forum.)

Good Night!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2007 19.49.04 #13 av 22
Postet av: petre2006
Ja, jeg har også funnet ut at jeg skal bidra med å oppdatere prislistene her på hjemmekino.no og har i det siste oppdaert noen priser. Likevel, det er noen få mangler slik jeg ser det.

1. Det går ikke ann å fjerne en lenke. Noe som kunne vert greitt om produktet ikke lenger selges der. Ok, så har man funksjonen 'Apparatet er utgått hos forhandler' haken men da må jeg likevel legge inn en pris, og selv når den er 'checked' så står det ikke noe om det når man oppdaterer siden etterpå. Linken og prisen er den samme.

2. Ja, vet AV shop ikke er akkurat noe vi er så altfor glade i (vertfall det jeg har observert), men vi burde vel som en uavhengig liste føre de som et valg? De er så dyre uansett at det er neppe noe fare for storsalg anyway :-)

3. Når jeg går inn på en kategori jeg vil oppdatere prisene på, ser jeg på høyre siden 'mest populære' produktene i kategorien. Spørsmålet er; Er dette det folk flest 'søker' og/eller klikker seg inn på? Eller er det tatt ut fra en annen statestikk?

4. Ellers er jeg smilende fornøyd ja ;-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2007 09.18.39 #14 av 22
Postet av: Rune
"petre2006" skrev:Ja, jeg har også funnet ut at jeg skal bidra med å oppdatere prislistene her på hjemmekino.no og har i det siste oppdaert noen priser. Likevel, det er noen få mangler slik jeg ser det.

Supert. Jeg håper å få på plass et slags belønningsystem for "prisjegere".
Trenger bare å finne noen som mot gratis reklame kan sponse filmer

"petre2006" skrev:
1. Det går ikke ann å fjerne en lenke. Noe som kunne vert greitt om produktet ikke lenger selges der. Ok, så har man funksjonen 'Apparatet er utgått hos forhandler' haken men da må jeg likevel legge inn en pris, og selv når den er 'checked' så står det ikke noe om det når man oppdaterer siden etterpå. Linken og prisen er den samme.

Slik jeg gjør det når jeg sletter prisene så bare velger endre og huker av dette for utgått. Da forsvinner prisen i listen for produktet. Det er en liten bug dog hvis det er siste prisen på produktet. For da beholdes prisen i teksten.

"petre2006" skrev:
2. Ja, vet AV shop ikke er akkurat noe vi er så altfor glade i (vertfall det jeg har observert), men vi burde vel som en uavhengig liste føre de som et valg? De er så dyre uansett at det er neppe noe fare for storsalg anyway :-)

Syns dette er et vanskelig spørsmål. Som en totalt uavhengig nettside burde det kunne lenkes til hvilken butikk som helst fra prismotoren. Det vil komme en funksjonalitet som gjør det mulig for brukere å legge til butikker/kommentarer om butikker. (alla systemet til hardware.no)

Når det gjelder AVShop er problemet at eieren gjør alt for å motarbeide hjemmekino.no inkludert sensur for å hindre relevant informasjon til sine potensielle kunder. Jeg er selv blitt truet med advokat hvis jeg postet noen flere linker til guider/produktinformasjon på (noe jeg sikkert har gjort 5-10 ganger som tidligere moderator på siden hans for å hjelpe brukere). Når samme eier aktivt har gått inn for å få hjemmekino.no sparket ut av technett (nettverket som siden er med i, meny på toppen) pga av som han selv skrev det "ettersom det av strategiske årsaker er ønskelig at Hjemmekino.no får mindre besøkende på snarlig varsel."
Listen over slike eksempler på tvilsom foretningsmoral er lang og siden han så aktivt ønsker at det ikke skal være linker mellom sidene ønsker jeg ikke å legge butikken til. Den dagen han slutter med slike sprell er selvsagt avshop velkommen i listen.

Hvis noen mangler andre butikker så er det bare å si ifra.

"petre2006" skrev:3. Når jeg går inn på en kategori jeg vil oppdatere prisene på, ser jeg på høyre siden 'mest populære' produktene i kategorien. Spørsmålet er; Er dette det folk flest 'søker' og/eller klikker seg inn på? Eller er det tatt ut fra en annen statestikk?

Det sier bare noe om hvilket produkt brukerne titter mest på. (som er merket som i salg i basen)

"petre2006" skrev:
4. Ellers er jeg smilende fornøyd ja ;-)

Supert. Er uansett rom for forbedringer her. Hadde tenkt å jobbe en del med dette i juleferien, men det ser ut som det blir jobbing isteden for.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2007 11.38.00 #15 av 22
Postet av: petre2006
Hei igjen ja,

Jo, jeg ser nå hva det kan skyldes og det er ikke mulig å gjøre endringene som skal til med Firefox som jeg er stor tilhenger av. Det kan derimot ha noe med de effektive pop-up filtrene som er i FF? Litt usikker selv. Kan du kanskje bekrefte/avkrefte min mistanke? Ser også at popup bildet i FF ikke inneholder ferdigutfyllt data når man skal gjøre en endring. Endring og sletting fungerer i IE ja.

Håper det kan evt. ordnes, er mye mer fortrolig med Firefox enn Internet Explorer. Det skal likevel ikke legge en stopper for meg, men det er litt sånn irretasjonsmoment.

Ang. AVShop er det jo nesten til å grine av det du skriver, og de kan selvsagt forbli ute av vår oversikt. Viu er nøytrale og dem er ikke det... makan til oppførsel, skulle vert kjeppjaget!

Ok, da fortsetter jeg og jeg er ikke opptatt av noen belønning, jeg er opptatt av et monopolfritt og hyggelig samfunn med muligheten til å velge hvor og hva man skal kjøpe, uavhengig av lojalitet og merkeoppfatning.(den siste setningen skjøntejeg ikke selg hva jeg skrev, men såg fint ut :-) )

Det var det for nå,

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar