Logo

Problemer med VGA til DVI

Skriv et svar
28.02.2006 20.50.41 #1 av 5
Postet av: nerthus
Har nettopp fått meg en LCD skjerm og har uheldigvis ikke DVI utgang på min bærbare datamaskin som jeg skal kjøre filmer fra. Problemstililngen er at de ikke hadde VGA - VGA kabel lang nok på Chlas Olson og jeg endte opp med en VGA - DVI kabel, som jeg da i teorien trodde skulle fungere. Men det gjør det ikke. Noen som har noen tips her?

Ett par tilleggsopplysninger.
Jeg vet hvordan jeg kjører to skjermer via PC`n og den fungerer helt fint opp mot en annen CRT skjerm jeg har med en VGA - RGBA kobling.

Har forsøkt å sette TV`n til både DVI og VGA(pc) uten at det hjelper, datamaskinen finner ikke LCD Tv`n uansett.

Takk for all hjelp!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2006 22.12.43 #2 av 5
Postet av: arntos
Har du sjekket at oppløsningen på signalet du sender ut støttes av LCD TVèn.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2006 14.33.39 #3 av 5
Postet av: nerthus
Beskrivelse av Tv`n ligger her: http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=324& ... c=yes#spec

Den skal støtte en oppløsning på 1366 x 768
Dette er forsåvidt en oppløsning jeg ikke får valgt på skjermegenskapene i Windows.

Det virker som om den ikke detekterer TV`n i det hele tatt egentlig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2006 17.46.42 #4 av 5
Postet av: arntos
Husk at du må ha en DVI kabel som overfører både digitale og analoge signaler, fra VGA er det jo analogt. Du skal du ha 2 pinner over og under den brede pinnen i DVI kontakten om jeg ikke tar helt feil. Kabelen heter da DVI-A eller DVI-I, A er analog og I tar begge deler. Er kabelen DVI-D er den digital.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2006 20.27.18 #5 av 5
Postet av: nerthus
Det ser ut til at den skal støtte både analog og digitalt.
Det er ihvertfall to små pinner på oversiden og undersiden av den avlange pinnen helt til venstre på kontakten.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar