Logo

Projeksjonstv?

Skriv et svar
18.05.2004 11.37.55 #1 av 5
Postet av: Blacky
Hei

Jeg er helt grønn og håper på noe hjelp...
Har sett en projeksjonstv (?) på SmartClub som virket helt rå 50" til kr 16.000,-
Men vet ikke nok om denne typen tv. Kvalitet, levetid, teksttv ? etc.... Hvordan stiller denne opp mot LSD og plasma? Har sett at LSD og plasma har begrenset levetid... hvordan er det med denne? Håper noen kan hjelpe meg med denne avgjørelsen..


Klem Blacky
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.06.2004 11.39.43 #2 av 5
Postet av: super_kalle2
Ok, for det første er LSD et rusmiddel, går ut ifra at du mente LCD som er en ny og spennende skjerm type!?

Projeksonstv AKA. bakprojeksonstv, er en billig type tv som danner bilde ved hjelp av en "projektor" som sitter bak i tv'n og som ved hjelp av speil treffer skjermen. Denne type tv har en heller skuffende bildekvalitet, og dessuten må du sitte i akkurat riktig posisjon i forhold til tv'n for å kunne se noe i det hele tatt...

Ja, det er billig i forhold til antall tommer, men skuffende bildekvalitet....

Kjøp heller en ordentlig widescreen tv til rundt 10K... :wink:
Ingenting å skryte av enda!!!! Ordentlig anlegg er på ønskelisten!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.07.2004 16.43.02 #3 av 5
Postet av: - MaRe -
"super_kalle2" skrev:Ok, for det første er LSD et rusmiddel, går ut ifra at du mente LCD som er en ny og spennende skjerm type!?

Projeksonstv AKA. bakprojeksonstv, er en billig type tv som danner bilde ved hjelp av en "projektor" som sitter bak i tv'n og som ved hjelp av speil treffer skjermen. Denne type tv har en heller skuffende bildekvalitet, og dessuten må du sitte i akkurat riktig posisjon i forhold til tv'n for å kunne se noe i det hele tatt...

Ja, det er billig i forhold til antall tommer, men skuffende bildekvalitet....

Kjøp heller en ordentlig widescreen tv til rundt 10K... :wink:


Eller kjøpe seg Plasma til 25-30K! :D :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.07.2004 07.32.24 #4 av 5
Postet av: Hi-Fil
En god CRT bakprojeksjonsTV har nok vesentlig bedre bilde enn Plama gitt.
MVH Gorm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2004 00.30.58 #5 av 5
Postet av: - MaRe -
"Hi-Fil" skrev:En god CRT bakprojeksjonsTV har nok vesentlig bedre bilde enn Plama gitt.


Det skal jeg være enig i men den koster nok også mer enn 25-30K,skal du ha en skikkelig bra baksprojeksjons tv må du nok doble det beløpet! Bakprojeksjons tv`ene til 25-30K er dårlige,synes jeg da.Derfor valgte jeg plasma! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar