Logo

Projektor/plasma/lcd ???

Skriv et svar
04.11.2004 22.23.27 #1 av 2
Postet av: Linebacker
Hei
Jeg har et lite multimediarom (Hjemmekinopresentasjon) som jeg i dag bruker en 28" 4:3 som bildefremviser. Jeg har seriøst lyst til å oppgradere denne.
Det jeg har funnet ut av mtp avstander etc er at det ideelle bilde på dette rommet er 37" maks 42".
Når jeg nå først skal oppgradere bildefremviseren vil jeg at den skal ha støtte for HDTV og ha en oppløsning på minimum 1280*720.
Det jeg lurer på er om hva som ville gi best bilde av projektor/plasma/lcd hvis jeg skulle gå for 42" lerret/bilde?
Har siklet litt på Philips 37PF9986, men ifht feks Sanyo PLV-Z3 + lerret skiller det nesten 20000kr.
Sanoyen kan gi et minimumsbilde på 40" og ville denne gi like bra bilde som på philips sin?

Takker for alle svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2004 23.34.16 #2 av 2
Postet av: Rune
I et mørkt rom med et godt lerret er jeg overbevist om at projektoren vil gi et minst like godt bilde som plasma. Ulempen er jo at i dagslys så vil projektoren falle helt ifra. Ikke like gøy å sitte i stummørket hver gang man skal se et program på TV.

37PF9986 er en imponerende TV og er nok den beste LCD skjermen på markedet. Skarpheten og kontrasten er best blant LCD. Den har som du vet nok høy oppløsning. Det som er dumt er at den ikke har egen komponentinngang. Plasma skjermer i denne størrelsen har ikke foreløpig stor nok oppløsning. Panasonic sin neste 37" skjerm er den første som vil få 720 linjers oppløsning. Desverre har den kun 1024 pixler oppløsning i bredden.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar