Logo

Projektor vs Tv

Skriv et svar
06.08.2009 16.34.19 #1 av 5
Postet av: ørjanl
Hei
Litt usikker på om denne er postet riktig, men jeg prøver.
Har en periode nå vurdert å gå til anskaffelse av enten ny tv eller min første projektor. Sliter fortsatt med hva som vil gi meg best resultat. Skal først og fremst brukes til dvd/bd film. Litt av problemet har vært at stuen det skal brukes i har hvite vegger, tak og gardiner, og mørkt gulv. Har også lyst å kunne spise feks middag mens jeg ser på film uten å måtte bruke lommelykt for å finne bestikket. Lurte lenge på å kjøpe SONY VPL-HW10, men begynner å bli redd for at rommet er for lyst, spesielt viss jeg også har tenkt å bruke den under forhold som jeg beskrev. Har også begynt å vurdere EPSON EH-TW3000 (har denne forresten samme bug som TW5000 har/hadde med fokus?), men snakker vi da om en helt annen kvalitet eller ? Vil gjerne ha litt "input" rundt dette, tips, for og mot, evt andre projektorer i samme prisklasse som er bedre til mitt bruk.

Så kommer alternativet med TV. Har sittet med en 26" lcd i et par år nå, og har derfor aldri sett film på stor tv. Vurderer her å kjøpe en 46" + i stede for projektor. Har vurdert SAMSUNG UE-46B7070, LG 60PS8000 og Pioneer PDP-LX5090H.
Tar gjerne også her i mot andre produkter dere mener kan være bedre.

Hvilken løsning tror dere vil gi meg det beste bilde, mest film morro/opplevelse osv ? (På projektorsiden snakker vi om 77" bilde da sitteavstanden ikke tillater mer). Setter pris på alle bidrag.
Mvh
Ørjan
Receiver: Yamaha RX-V663, TV: Pioneer PDP-LX5090H, BD: Sony BDP-S350, Front: Dali Lektor 6, Center: Lektor LCR, Surround: Lektor 1, Bak: Grundig, Sub: SVS PB10-NSD, Effektforsterker: Lyngdorf SDA 2175.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.08.2009 20.07.58 #2 av 5
Postet av: MindWaste
Siden det er på en stue og du max får 77" ville jeg personlig valgt en tv 50-60". Pioneer og LG ligger vel rundt 20 tusen nå
Litt kjedelig å måtte mørklegge stua bare for å se litt tv-sendinger med projektor synes nå jeg :wink:
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2009 11.06.49 #3 av 5
Postet av: leifeinar
tror jeg hadde kjøpt en 63" samsung. litt over 20K. var vel i siste elkjøp reklamen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2009 16.10.35 #4 av 5
Postet av: ørjanl
Takk for gode forslag. Fristende med den 62" :) men har ikke en gang lyst å tenke på å dra noe slikt i hus, og bare tanken på at jeg flytter igjen etter studiene legger en stor demper på det hele....
Er egentlig mer og mer fristet av Pioneer 5090'en. Noen som vet hvordan den blir på vanlige tv signaler (SD) kontra feks Samsung UE467070 ? Blir hovedsakelig det og dvd/bd den blir brukt til. En annen liten ting jeg har lest om Pioneer er: "tilbyr ikke interpoleringsbasert prosessering for å redusere flikker i bildene, da særlig ved bevegelser og panoreringer". Noen som er kjent med det/opplever det som et stort problem ?
Receiver: Yamaha RX-V663, TV: Pioneer PDP-LX5090H, BD: Sony BDP-S350, Front: Dali Lektor 6, Center: Lektor LCR, Surround: Lektor 1, Bak: Grundig, Sub: SVS PB10-NSD, Effektforsterker: Lyngdorf SDA 2175.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2009 17.46.47 #5 av 5
Postet av: ørjanl
Ble til slutt en Pioneer 5090 :) Får den på Mandag.
Receiver: Yamaha RX-V663, TV: Pioneer PDP-LX5090H, BD: Sony BDP-S350, Front: Dali Lektor 6, Center: Lektor LCR, Surround: Lektor 1, Bak: Grundig, Sub: SVS PB10-NSD, Effektforsterker: Lyngdorf SDA 2175.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar