Logo

Prosjekt: kid sin hjemmekino!

Skriv et svar
07.03.2006 19.07.47 #61 av 77
Postet av: kid
Hehe, høres meget bra ut!
Rommet blir ferdig i løpet av Mars, så har noen måneder på meg glede før jeg flytter ut, legger ca. 15-20 i rommet, resten er utstyr og interiør (som jeg tar med meg), kan hende det drypper noen kroner ved utflyttelse til hjelp, hvem vet. Jobber på fulltid, men kunne tenkt meg noe nytt og spennende, jobba avgårde en periode.. hatt fri en periode med litt kveldsjobbing kanskje osv.. Men vi får se hva fremtiden bringer, har det ikke travelt. Går bare med sofaen i bakhuet, nærmer seg drastisk.. par-tre dager til etter planen! : )

Ang. projector, har jeg et ganske fleksibelt budsjett. Jeg kjøper ting innenfor rimelighetens grenser, men "faller" jeg for et produkt, så kjøper jeg det, omtrent uansett pris. (for normale mennesker med normal lommebok). Så om jeg finner en projector jeg kan bli fornøyd med til under 25-30, så skal det nok ordne seg med en lønning eller to etterhvert! Nærmer seg feriepenger i tillegg, bruktmarkedet er også aktuelt for meg i projectormarkedet, så lenge selgeren har noen gode historier å by på. (Dvs, fastmontert i rom, god kjøling, kjørt på low f.eks, lav lampetid, kviteringer etc). Mange muligheter, jeg er en person som er åpen for alt!=)

Vis du en dag i sommer skulle være i Larviks området så er det jo muligheter for å slå på tråden, så skal vi nok få til en demokveld med pils og musikk/film i det lille dedikerte rommet, dersom du er av den sjangeren. Bestandig moro å se hva andre har!
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2006 00.17.42 #62 av 77
Postet av: jangler
jeg er jo forsåvidt porsgrunns gutt, eller bor midt mellom porsgrunn og skien nå da. så en tur til larvik er ikke noe problem :)

du får si ifra når du er ferdig med rommet etc, så skal jeg alltids ta en liten svipptur bort til larvik.
yesterday is not ours to recover, but tomorrow is ours to win or lose

~~~~

DREAM IT,
BELIEVE IT,
DON'T REST UNTIL YOU DO IT...


http://min.hjemmekino.no/jangler
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2006 00.38.26 #63 av 77
Postet av: kid
Ahh, det er jo helt knall..
Skal gi beskjed når det begynner å bli noe å "vise-frem" i mine øyne iallefall=) Du holder deg våken i natterstider du også?=p skal på jobb om fem timer, ikke lovende.. Sukk, saver tiden jeg kunne sove lenge. Har jeg flaks, kan det hende sofaen kommer allerede imorgen(Torsdag) Venter i spenning!
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2006 06.38.52 #64 av 77
Postet av: Vector
Infocus er gode projektorer. Fikk demo på en da jeg var å hørte på de nye høyttalerene jeg skal kjøpe i Porsgrunn. Er en del der borte nå om dagen ;)


Sleng ut noen bilder når sofaen er på plass da kid!
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2006 12.43.39 #65 av 77
Postet av: jangler
har du fått demo på hi-fi center kjeden da eller vector? :) var det infocus sp7205 du fikk demo på?

jeg kjenner jan terje veldig godt =) sinnsykt koselig kar.

hva slags høyttalere skal du kjøpe deg?



Kid: njah. har hatt fri et par tre dager nå, så da har det blitt litt filmtitting på prosjektor på kveldene med kammerater og venninner :)
yesterday is not ours to recover, but tomorrow is ours to win or lose

~~~~

DREAM IT,
BELIEVE IT,
DON'T REST UNTIL YOU DO IT...


http://min.hjemmekino.no/jangler
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2006 14.16.46 #66 av 77
Postet av: Vector
"jangler" skrev:har du fått demo på hi-fi center kjeden da eller vector? :) var det infocus sp7205 du fikk demo på?

jeg kjenner jan terje veldig godt =) sinnsykt koselig kar.

hva slags høyttalere skal du kjøpe deg?



Jess, var vel den jeg kikka på 7205. VELDIG bra bilde, absolutt! :)

Har snakka en del med Jan Terje sjøl. UTROLIG hyggelig!

Har kikka litt på AV Avantgarde 8) Bare det at Jan Terje kan ikke holde dem av for meg, også får jeg ikke solgt Dali til rett pris. Så jeg vurderer å hente dem, å gjøre sånn avtale de har, du betaler om 6mnd osv. koster 300kr. Men det er det vert!

Eller at du kan passe på at dem ikke blir solgt for meg 8) Hehe
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2006 15.05.34 #67 av 77
Postet av: kid
Finnes jo mange gode finansieringsmuligheter nå for tida Vector, så 300kr er vel verdt det, dersom du er hissig på disse høytalerene.. Hadde du ikke bud på 19.000 for Dali da? Ringt rundt til HiFi klubbene å hørt om noen av dem har interesserte kunder da? (Hender det!)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2006 15.28.23 #68 av 77
Postet av: Vector
Jeg tror nok det blir til å betale senere. Kan jo selvsagt spørre HFK ang. Dali.
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2006 16.27.15 #69 av 77
Postet av: jangler
hehe. hadde du sagt ifra tidligere skulle jeg holdt de av for deg Vector :)

men jeg drar på jobb til hammerfest imorgen og er vekk 2 uker skjønner du. men bruk finansieringen til cresco. det er absolutt verdt det :)


Avantgarde serien til Audio Vector er pretty nice ja :) har siklet litt på de selv =)

regnet med det var sp7205 du hadde fått demo på ja :) tror faktisk han skal selge den demo prosjektoren han har. er ikke så mye lampetid på den
yesterday is not ours to recover, but tomorrow is ours to win or lose

~~~~

DREAM IT,
BELIEVE IT,
DON'T REST UNTIL YOU DO IT...


http://min.hjemmekino.no/jangler
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2006 20.32.11 #70 av 77
Postet av: Vector
Jaja, ellers takk for hjelpen da jangler :) Men jeg henter nok høyttalerene iøpet av denne uken, så får jeg heller betale senere :)

Avantgarde er utrolig bra! Må si jeg syntes de er utrolig til prisen! Jeg så jo en del på B&W 803D før. Er litt forskjell på 803D og Avantgarde. Klart 803D er hakket vassere, men man får ikke det man venter av de 20k ekstra man må putte i ett par 803D!

Du har vel ingen anelse om hvor gamle AV Avantgarde som står på HFCK egentlig er?


Ja, mulig han skal selge demomodellen av SP7205. Skal sjekke det opp. Mulig jeg bytte pj også :) hehe...Skal ikke drømme for mye nå. Men da jeg fikk demo på denne Infocusen, så må jeg si jeg ble overasket. UTROLIG flott bilde!
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.03.2006 14.19.37 #71 av 77
Postet av: kid
I dag ringte møbelbutikken å sa at sofaen var ankommet, den blir levert på døra i morgen ettermiddag. Så da er muligheten for at helga kan bli fin økt..

Har et litet forbedringsspørsmål:
Synes mine B&W 604 S3 har tendenser til å bli litt i skarpeste laget på toppen, i høye toner, gitarer o.l. Har Tara Labs 6, kabler(som ikke blir aktuelt å bytte med det første), Denon 3806, Optisk kvalitetskabel fra kilde til reciever, som kilde står det en Onkyo DV SP-402E.(Denne skal byttes)

Rommet er dedikert, og så vidt i overkant av 12m2. Høytalerplasseringer har blitt endret utallige ganger, og det har hjelpt mye. Mistenker at rommet eller kilden kan ha skylden for de enkelte skarpe, ufine tonene. Ellers er jeg knallfornøyd! Forslag til hvor pengene burde invisteres til å forbedre dette?

Edit: Effektforsterker skal kjøpes i løpet av kort tid, da dette mest sannsynlig bidrar i hjelpen også.
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.03.2006 17.12.26 #72 av 77
Postet av: Vector
De litt mindre seriene i B&W har jo aldri vert kjent for å ha rørlyd. Men de skal heller ikke vere "masete". Men om ca 2mnd, så kan jeg garantere deg at du merker forskjell om de er helt nye!

Tror ikke signalkilden teller så mye her.
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.03.2006 21.19.16 #73 av 77
Postet av: kid
Helt nye, satser på at de "løsner" litt Chris. Bassen er vel den som forbedrer seg mer og mer hver dag..
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.03.2006 15.25.15 #74 av 77
Postet av: Vector
"kid" skrev:Helt nye, satser på at de "løsner" litt Chris. Bassen er vel den som forbedrer seg mer og mer hver dag..



Okei. Da vil du merke stor fremgang om knapt 1mnd tid!
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.03.2006 17.02.18 #75 av 77
Postet av: kid
Synes de bare blir bedre og bedre hver dag jeg, tror man "må lære å like" B&W. Mellomtonen er iallefall den som fasinerer meg mest..

Info:
Sofaen har nå kommet, og såvidt blitt montert.. =)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar