Logo

PS3 koblet mot dataskjerm...

Skriv et svar
21.05.2007 19.58.11 #1 av 4
Postet av: Paul
Hei kan noen hjelpe meg?
Jeg har koblet PS3'en min mot tv og det gikk fint. Er på nett og alt fungerer som det skal.

MEN så tenkte jeg å få litt utbytte av HD så siden jeg har vanlig tv ville jeg koble denne mot LCD dataskjermen min.
Jeg har en HDMI til DVI kabel og fyrte opp...... INGEN TING.....
Jeg ser at skjermen registrerer att det kommer signal for den aktiveres og det står Digital på skjermen i noen sekunder. Så skjer det ikke noe mer.

Hva kan det være? Det fungerer jo med DVI fra data da kommer det bilde?

Litt frustrert person ønsker hjelp så fort som mulig....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.05.2007 20.49.36 #2 av 4
Postet av: Rune
Har du prøvd å endre på oppløsningen fra PS3? (720p, 1080i, 1080p)

Det kan også være at PS3 krever HDCP og at skjermen din ikke støtter det. (ikke at jeg ser poenget med HDCP under spill)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.05.2007 06.09.49 #3 av 4
Postet av: kWern
Problemet er som Rune sier: HDCP. Du må ha en skjerm som støtter kryptering over DVI eller HDMI. De fleste flat-TVer har dette, men de færreste PC-skjermer har det (men mer og mer vanlig på nye modeller).
HDCP er alltid aktivt på PS3, dessverre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.05.2007 17.40.46 #4 av 4
Postet av: Paul
Jeg sjekket litt opp på specs.en til skjermen og den er jo en billig modell så det var vel det. MÅ KJØPE NY TV NÅ DA....
Hvis noen er flinkere en meg til å sjekke ut slike ting så har jeg en ViewSonic® VA1912w LCD skjerm.

Jeg setter pris på hvis noen sender en melding hvis de kommer over en 50" LCD 1080p TV til en rimelig penge. :D
ELLER prosjektor :D :D :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar