Logo

PSB diskanter

Skriv et svar
21.11.2004 22.02.54 #1 av 5
Postet av: FiDo
Hei!
Lurer på om det er noen andre her som har problemer med diskantene på PSB høytalere??

Har 2 stk PSB Image 6T, 1 stk Image 8C, 2 stk Image 1B og en SubSonic 6i. Bruker en Yamaha RX-V1400 forsterker.

Problemet er da at jeg har byttet 4 diskanter til nå, den 5 tok kvelden i går :x Hva skjer? Synest dette er litt rart, ikke spiller jeg som en idiot heller (mener jeg selv) Diskantene som byttet er til 6T og 8C, disse kutter bare helt ut, ingen lyd (eller forvarsel av noen slag) Er det noen som har noen tips her, eller evt. forslag?

Lurer også på om det er noen kan anbefale en billig og litt seriøs internett butikk som selger diskanter til PSB... :oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2004 23.06.16 #2 av 5
Postet av: Alas
Høres ut som om forsterkeren din går i klipping og "dreper" diskantene dine. Er ikke sikker, har bare lest om at når en forsterker drives for hardt, så sendre ut et forvrengt signal som gjør at elementer tar skade. Har jeg hørt.

Hva slags forsterker er det du har?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2004 01.09.01 #3 av 5
Postet av: Snickers-is
En Yamaha RXV 1400 kanskje? :roll:

Det er nok effekten som dreper dem. Dersom forsterkeren er for liten vil den ved overstyring levere ut høyfrekvent forvrengning som kan forårsake nedsmelting. Ellers kan lissene ryke rent mekanisk. Uansett er det et tegn på svak konstruksjon fra produsentens side. Jeg vet ikke om det er Seas som produserer disse også, men de produserer diskantene til de dyrere PSB.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2004 16.20.58 #4 av 5
Postet av: FiDo
Nå var ny diskant bestilt! :?

Hele sannheten kom ikke frem ser eg.. glemte å skrive at når dei 4 første diskantene røk, hadde jeg min gamle Yamaha RX-V640.. (Kansje litt vesentlig :oops: ) Og byttet til RX-V1400, men nå etter ca 1 år med denne tok den 5 diskanten kvelden...

RX-V1400 skulle da være stor nok, eller? Er det noen som vet om Bi-wiring kan hjelpe? evt. blir det merkbart forkjell med Bi-wiring på mitt oppsett? 8)

Takker for svar :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.11.2004 03.52.00 #5 av 5
Postet av: Snickers-is
RXV 1400 er en relativt stor reciever, men det er definitivt ikke en stor forsterker. Biwiring vil ikke hjelpe. En brukt Rotel eller noe kan gjøre susen.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar