Logo

Psb image 6t trenger hjelp :-(

Skriv et svar
23.10.2004 20.45.20 #1 av 6
Postet av: Vector
Hei nå har ikke jeg så god peiling på høyttalere men jeg vet at høyttalerene mine heter psb image 6t. Bak på disse høyttalerene så er det to koblinger to rød og to svert på hver av høyttalerene hvem av koblingene skal jeg skal jeg putte ledningen i ????
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2004 20.47.56 #2 av 6
Postet av: Aladdin
Du bruker en rød og en sort. Grunnen til dobbelt par er vel muligheten for biamping. Regner med at de røde er koblet sammens med noe metall av noe slag.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2004 21.13.33 #3 av 6
Postet av: Vector
Hei det stemmer de er koblet sammen med noe mettal.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2004 21.47.05 #4 av 6
Postet av: Typhoon7
grunnen til at det er to sett er at du har mulighet til bi-wiring. det vil si at du har mulighet til å koble til 2 sett med kabler. en kabel som fører bass og en som fører mellomtone og diskant. hvis dette gjøres må metalplaten fjernes. hvis du ikke benytter bi-wiring fjerner du ikke denne matelplaten
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2004 06.37.38 #5 av 6
Postet av: Vector
Må jeg ha to forsterkere for og kune koble bi-wiringen en som styrer bassen og en som styrer diskant eller åssen fungerer det??????
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2004 09.04.32 #6 av 6
Postet av: Typhoon7
hvis du bruker bi-wiring bruker du kun en fortsterker. men med 2 kabler fra hvert koblingspunkt på forsterkeren til høytaler, totalt 4 kabler til fronthøytalerne. (håper dette var oppklarende).

selv bruker jeg bi-wirling, men jeg vet at det finnes delte meninger rundt dette mtp om det er noe å hente på det. min mening er ja.

bi-amping heter det når du bruker 2 forsterkere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar