Logo

Rack-tips

Skriv et svar
02.10.2005 08.00.38 #1 av 8
Postet av: orso
Trenger noen tips angående innkjøp av rack. Trenger et rack som har plass til en del komponenter. Skal ha plass til receiver, dvd, cd-spiller, stereoforsterker, senterhøytaler og mest sansynlig tuner/dekoder.
Skal kjøpe plasma og regner med at jeg henger den på veggen. Tenkte derfor og sette senteren på toppen av racket.
Fant denne på nettet. Andre forslag?
http://www.sonido.no/default.asp?section=98&id=409
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.10.2005 22.40.44 #2 av 8
Postet av: kid
Synes det der var et kjempe godt valg til prisen, personlig skal jeg lage mitt eget "rack"-skap under lerret. Byggmaker + litt maling = resultat! Hehe, men synes det der var stilig. 8)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2005 10.55.02 #3 av 8
Postet av: orso
Ja, det var billig. Men kunne godt tenke et rack som kan ta enda flere komponenter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2005 06.44.18 #4 av 8
Postet av: torsin
Vanlige møbelforretninger har innimellom alt skrapet noe bra. Har selv nettop vært og handlet på Jysk (!).

Mine anbefalinger

Møbelringen - Stort utvalg. Overvekt av treprodukter. Ikke utpreget billig

Living - Overvekt av glass/metall finish. Minus for mange rack med
for smale komponenthyller. Priser fra 500-1500.

Jysk - Sjekk ut "Lau". Tre aluminiumsføtter, to faste og to
flyttbare glassplater (= 4 hyller). Dype hyller med plass til
skikkelige komponenter.Pris ca 800.-

Det beste racket er det man lager selv...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2005 09.28.49 #5 av 8
Postet av: orso
"torsin" skrev:Vanlige møbelforretninger har innimellom alt skrapet noe bra. Har selv nettop vært og handlet på Jysk (!).

Mine anbefalinger

Møbelringen - Stort utvalg. Overvekt av treprodukter. Ikke utpreget billig

Living - Overvekt av glass/metall finish. Minus for mange rack med
for smale komponenthyller. Priser fra 500-1500.

Jysk - Sjekk ut "Lau". Tre aluminiumsføtter, to faste og to
flyttbare glassplater (= 4 hyller). Dype hyller med plass til
skikkelige komponenter.Pris ca 800.-

Det beste racket er det man lager selv...


Har til gode å se møbelkjedene selge rack som tar flere enn 4 komponenter. Det blir for lite. Skulle helst hatt noe som tok 7, senter på toppen og mulighet for 6 komponenter under. Musikkmagazinet har et slikt her i Bergen som er råstilig. Men prisen er på 5k!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2005 11.17.45 #6 av 8
Postet av: torsin
Møbelringen har flere varianter som takler fra 4 til 8 komponenter.
F.eks. Mediabenk PR1400, som har to brede hyller under TV-plassen, og et "tårn" på siden av tv'en med plass til 5-6 komponenter.

For at dette ikke skal se ut som en møbelringen reklame må jeg skyte inn at om en liker/ikke liker designet, er en HELT annen sak. Personlig handlet jeg som nevnt annensteds.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2005 17.02.57 #7 av 8
Postet av: Naish
Jeg er storfornøyd med dette racket ifra Hifi-klubben. Nå til halv pris i forhold til hva jeg betalte for det for 5år siden :(

http://www.hifiklubben.com/no/produkter ... tm?id=756#
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2005 21.47.09 #8 av 8
Postet av: orso
"Naish" skrev:Jeg er storfornøyd med dette racket ifra Hifi-klubben. Nå til halv pris i forhold til hva jeg betalte for det for 5år siden :(

http://www.hifiklubben.com/no/produkter ... tm?id=756#


Det er et fint rack, men har ikke plass til nok komponenter. Rart det finnes så få utvalg på dette området. En sånt møbel med tårn på siden, som ble nevnt her, synes jeg ikke heller er noe.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar