Logo

Reciver med ekstra forsterker

Skriv et svar
17.11.2013 18.33.22 #1 av 2
Postet av: Haakon Elling
Jeg har en Yamaha RX-V 1065. Her ønsker jeg og koble til en ekstra forsterker til mine fronthøytalere. Jeg benytter en Rotel RA972 som forsterker til fronthøytalere. Jeg bruker per out front i RX og kobler dette til AUF ing på Rotel. Hvis jeg kjører RX i straight stero så funker dette i og for seg, men når jeg går over til surroundlyd så kuttes signalet til Rotell kraftig. Det blir umulig å stille inn dette volum messig i surroundlyd. Jeg trodde jeg kunne bruke min steroforsterker som effektforsterker på fronthøytalerene. Noen som kan si noen velvalgte ord om dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2013 01.17.21 #2 av 2
Postet av: Zleepyme
Som regel så er det litt kronglete og bruke en integrert stereoforsterker som effektrinn. Vet at på Nad sine kan man gjøre det på, Da fjerner man noen plugger på baksiden, og kobler ut fortrinnet i forsterkeren, slik at volum o.l ikke virker. Så funker den som en ren effektforsterker, om man bruker surroundrecivereen som forforsterker. Vet ikke om det lar seg gjøre på den Rotel forsterkeren. Ville ha sett på en ren effektforsterker. Ligger muligens noen gode brukte på Finn. eller så har Nad en bra som heter C275. Kjører to av disse selv.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar