Logo

Rf-kabel ?

Skriv et svar
01.11.2005 10.38.57 #1 av 7
Postet av: Clint
Har en glimrende Pioneer DVR 530-HS opptaker. Er imidlertid litt skuffet over rf-signalet via opptaker`n og inn til tv. Bildet blir merkbart dårligere, enn når man ser på bildet fra tv-tuneren (Sony 32 crt). Hjelper det å investere i en bedre kabel, eller blir det bare psykisk?? Event. hvor får jeg tak i en bra kabel ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2005 10.51.18 #2 av 7
Postet av: Clint
"Clint" skrev:Har en glimrende Pioneer DVR 530-HS opptaker. Er imidlertid litt skuffet over rf-signalet via opptaker`n og inn til tv. Bildet blir merkbart dårligere, enn når man ser på bildet fra tv-tuneren (Sony 32 crt). Hjelper det å investere i en bedre kabel, eller blir det bare psykisk?? Event. hvor får jeg tak i en bra kabel ?


Siden dere er så trege (bare spøk...) til å svare, så fant jeg ut litt selv:

http://www.hifiklubben.com/no/produkter ... m?id=6084#

Er vel imidlertid ikke overbevist om problemet. Vet ikke om det er noen vits i bedre kabel dersom problemet likevel sitter i tuneren ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2005 11.37.45 #3 av 7
Postet av: kebz
I tillegg til gode kabler har jeg også investert i en Monster Powercenter:
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301109&cks=SER

I tillegg til å rense bort nettstøy, beskytter den tv og anlegg mot lynnedslag.
Har ikke testet uten denne, men jeg tror den hjelper litt den også... eller?

Eneste minuset er at du trenger en kabel til da, siden signalet går via boksen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2005 20.26.16 #4 av 7
Postet av: Rune
Jeg merket noe forskjell da jeg byttet ut alle mine standard kabler fra til bedre spesifiserte rf kabler.

Men da hadde jeg totalt 9 meter kabel mellom 3 komponenter kontakt->dvdr 530 -> DVDR5100 --> TV.

Nå har jeg valgt en løsning med splitter og jeg syns det gir bedre resulat.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2005 13.04.12 #5 av 7
Postet av: sruben
"Rune" skrev:Jeg merket noe forskjell da jeg byttet ut alle mine standard kabler fra til bedre spesifiserte rf kabler.

Nå har jeg valgt en løsning med splitter og jeg syns det gir bedre resulat.


Kan du anbefale noen RF kabler som er gode men ikke koster skjorta?

Hva slags kabel er det best å bruke mellom VHS-spiller og TV for å videresende vanlige tv-sendinger?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2005 08.37.23 #6 av 7
Postet av: arntos
"sruben" skrev:
"Rune" skrev:Jeg merket noe forskjell da jeg byttet ut alle mine standard kabler fra til bedre spesifiserte rf kabler.

Nå har jeg valgt en løsning med splitter og jeg syns det gir bedre resulat.


Kan du anbefale noen RF kabler som er gode men ikke koster skjorta?

Hva slags kabel er det best å bruke mellom VHS-spiller og TV for å videresende vanlige tv-sendinger?


Jeg har brukt monster sine RF kabler. Koster ca 150,- for 1 meter tror jeg, og de fleste trenger sjelden lengre kabler. Ihvertfall mye bedre enn de standard RF kablene til 50-60 kroner.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2005 21.39.21 #7 av 7
Postet av: sruben
Leste i kabelguiden her at ved bruk av rf antennekabel "vil man ikke få gjengitt stereolyd på TV ved avspilling av videofilmer på grunn av at modulatoren i videospilleren ikke er stereo."

Oppstår dette problemet kun ved avspilling av VHS? Får man stereo på tv-sendingene?

Hvis man kun bruker scart eller kompositt så får man vel ikke brukt tuneren i tv'en? Har inntrykk av at tuneren i tv'en min (Philips 32pw8807) er en god del bedre enn tuneren i videospilleren (JVC S-VHS).

Problemstillingen med RF antennekablene var nytt for meg, vet ikke om jeg har forstått alt korrekt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar