Logo

S-video...?

Skriv et svar
17.09.2006 14.38.36 #1 av 6
Postet av: Plecto
Nå blir jeg virkelig frustrert over de s-video standardene som finnes her. Jeg kommer over den ene etter den andre som har forskjellige antall pins og som til min stor frustrasjon, ikke passer i hverandre :evil:

Kunne noen forklart litt hvorfor produsentene har valgt å gjøre dette så veldig vanskelig?







Her er tre typer jeg har samlet sammen hittil.... Hva er egentlig forskjellen på dem?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.09.2006 14.42.13 #2 av 6
Postet av: tahustvedt
Jeg har aldri sett noe annet enn den øverste tegningen. Noe utstyr bruker kanskje kontakter som ligner men S-video er standarisert så vidt jeg vet.
Not only I have 22 girlfriends to satisfy, I must cheat on them as well.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.09.2006 14.50.36 #3 av 6
Postet av: Plecto
Den nederste er i pcer har jeg funnet ut, i skjermkort. Det er jo veldig fint for da får du ikke koblet pcen til f.eks. en tv med s-video :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.09.2006 14.56.39 #4 av 6
Postet av: tahustvedt
Kontakten i det midterste bildet er PS/2 kontakt. Den typen som mus og tastatur kobles til PC med.

Den nederste er en rar kontakt, men det ser ut som S-video vil passe. Har du noen oversikt over hva pinnene går til på kontakten? Det står her at du kan bruke vanlig S-video kabel på den kontakten. Det er en kontakt som Apple har laget. De ekstra pinnene er vanlig kompositt og synk. http://www.dansdata.com/pa256pro.htm
Not only I have 22 girlfriends to satisfy, I must cheat on them as well.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.09.2006 15.18.36 #5 av 6
Postet av: Plecto
Så den nederste er PS2 kontakt, men leder fortsatt video? For det finnes overganger fra denne kontakten til både komponent og kompositt (har brukt kompositt før).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.09.2006 15.25.17 #6 av 6
Postet av: tahustvedt
Det er ikke PS/2. Det kalles visst Apple S-video. Jeg har faktisk en sånn på den ene Pc'en min. kan brukes til alle forskjellige videosignaler på mitt skjermkort men jeg bruker den ikke: http://www.ntua.gr/electronics/hwb/conn ... eoout.html

S-video kabler har i hvertfall den øverste kontakten.
Not only I have 22 girlfriends to satisfy, I must cheat on them as well.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar