hugoboss3
Aktiv
E-post
skal kjøpe meg nytt tv og lurte på hva som egentlig var best av disse to plasma skjermene.
har sett på Pioneeren på Elkjøp og likte veldig godt hva jeg så av kvalitet på skjermen.
Men jeg ser i denne teknisk sammenligning hjemmekino.no har laget at Samsungen har 12 bit fargedybde mot Pioneer sin 8 bit. kontrastforholdet er også 10000:1 mot ukjent hos Pioneer (antaglivis 3000:1). Ellers så er de ganske så like.
Noen som har noen tips, erfaringer etc.
takk på forhånd
helken
Aktiv
E-post
Jeg var en tur og studerte noen 20k plasmaer i dag. Samsungen (PS-42S5HX) synes jeg hadde en merkelig brun skjerm. Fikk ikke frem noen fin dyp sortfarge. Pioneeren ville ikke selgeren på Elkjøp selge til meg, den var produsert på annen sorterings paneler.... Den beste 20k plasmaen jeg fant i dag var Hitachi 42PD6600. Denne hadde bra bilde, greie justeringsmuligheter og alle de nødvendige innganger.
Rune
Nerd
E-post
Nettside
helken
Aktiv
E-post
Det eneste jeg er skeptisk mot vedrørende Hitachi er ALIS panelet og 1024x1024 oppløsningen. Hvorfor kjøre ikke disse andre "konkurentene" samme teknologi, er det noe negativt med dette?
hugoboss3
Aktiv
E-post
var på befaring på Samsungen og ble ganske overbevist om at den er mye bedre enn pioneeren.
men når det dukker opp enda enn, hitachi så går jeg mer for samsung ettersom en kompis av meg har hitachien og jeg likte den ikke så godt som jeg gjorde med samsungen.
plus også at de har en bra hd dvd i samme merke...
helken
Aktiv
E-post
Når du var på befaring i dag, syntes du ikke at Samsungen manglet alt som heter svart i skjermen?
Jeg skrudde den av og da var den lyse brun, kan ikke bli svarte bilder da skulle en tro. Jeg har desverre ikke fått sammenlignet disse tre modellene rett ved siden av hverandre. Fikk som tidligere nevnt sett to av disse på samme vegg, med samme signal i dag. Det var Samsungen og Hitachien, da synes jeg Hitachien utmerket seg bildemessig. Samsungen er stiligere å se på designmessig, Hitachien er rett å slett litt kjedelig der. Tror jeg vil gå for Hitachien, men alltid godt med en diskusjon og litt meninger/erfaringer først...
Hva mener du Hugoboss3, med at du ikke likte Hitachien til kopisen din så godt?