Logo

Samsung HT-P1200R. Hva synes dere?

Skriv et svar
19.01.2007 21.48.30 #1 av 16
Postet av: nr99
Jeg vurderer å kjøpe denne hjemmekinopakken. Er dette et bra kjøp eller er det noen ulemper jeg bør tenke over?

http://prisguide.hardware.no/product.php?productId=49218

Takk for alle innspill.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2007 01.42.18 #2 av 16
Postet av: Zleepyme
Det såg ganske greit ut det der... Har ikke hørt det selv, men Samsung leverer gode anlegg=)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2007 02.43.31 #3 av 16
Postet av: RogerN1980
En kamerat av meg har dette systemet og er veldig fornøyd med det. Men har lest at flere har klaget på støy fra suben, men er vel smak og behag det, han jeg kjenner har ikke klaget på det ihvertfall. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2007 15.40.22 #4 av 16
Postet av: Jack_is_back
Til info,se link : http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=8377

Det finnes dessuten flere tråder her inne vedr.dette anlegget...

Vær klar over at viftesusen ifra suben blir mye tydeligere hjemme i stua enn når du får det domonstrert i et stort lokale....

Uansett,lykke til uansett hva du måtte velge...:-)

quote="nr99"]Jeg vurderer å kjøpe denne hjemmekinopakken. Er dette et bra kjøp eller er det noen ulemper jeg bør tenke over?

http://prisguide.hardware.no/product.php?productId=49218

Takk for alle innspill.[/quote]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2007 01.08.59 #5 av 16
Postet av: nr99
Takk for svar igjen, Jack_is_back. Hvis ankepunktet er viftestøy i suben, hvor plagsomt vil du si at dette er? I mitt tilfelle vil subben stå ved tv-en 1,5 - 2 meter fra sofaen. Vil støyen høres når når man hører på musikk eller er problemet at subben bråker i stille partier i filmer? Jeg må si at utseendet ser tiltalende ut for min del, så jeg håper at du har "dårlige" :D argumenter. Og en ting til. Hvor sitter inn- og utgangene på det anlegget? På subben eller selve dvd-stativet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.01.2007 10.23.09 #6 av 16
Postet av: Jack_is_back
"nr99" skrev:Takk for svar igjen, Jack_is_back. Hvis ankepunktet er viftestøy i suben, hvor plagsomt vil du si at dette er? I mitt tilfelle vil subben stå ved tv-en 1,5 - 2 meter fra sofaen. Vil støyen høres når når man hører på musikk eller er problemet at subben bråker i stille partier i filmer? Jeg må si at utseendet ser tiltalende ut for min del, så jeg håper at du har "dårlige" :D argumenter. Og en ting til. Hvor sitter inn- og utgangene på det anlegget? På subben eller selve dvd-stativet?


Hei du :-)

Du merker lite når du spiller musikk...,elt ettersom det og....men i stille partier på film o.l er det merkbart...syntes jeg ihvertfall...
Høyttalerne kobles til suben,men det andre ligger i hovedenheten....

Uansett,lykke til ,hva enn valget måtte falle på :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.01.2007 11.48.35 #7 av 16
Postet av: Emmer
Hallo!

Har hatt dette anlegger i et par uker nå, og er kjempefornøyd.
Design er topp, bra kvalitetsfølelse på knapper, luke, osv.

Hører viftestøyen når jeg går inn for det, men aldri under avspilling av musikk eller film.
Ser at det er variert oppfatning av dette her, spørs om noen vifter gir mer lyd enn andre, men den plager ikke meg. Kan visstnok bytte til en mer stillegående om nødvendig.
Kjøpte anlegget på Siba til kr. 7995,-

Eller er USB-hosten kjekk. Har koblet til en 250G harddisk med musikk og filmer. Dette funker bra, den leser også tekstfiler til divx-filmer.

Et par minuser har jeg oppdaget, spørs jo hvor relevant de er;

- Har merket litt prob. med avlesing av rippet dvd,
filmer som min Samsung DVD 735 Harddisk-opptaker klarer fint.
- Bilder (foto) blir veldig uklare ved visning via USB-disken. Vet ikke om
dette er tilfelle ved visning via DVD plate..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2007 00.51.22 #8 av 16
Postet av: nr99
Takk for veldig gode svar.

Hvordan er anlegget på musikk?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2007 12.06.26 #9 av 16
Postet av: Emmer
Hadde før en denon 2-kanalsreciever 2X80W med sony 3-veis 150W med 8" basselement. Synes ikke samsungen spiller like godt på musikk,
men den kan spille ganske høyt uten at lyden blir dårlig.
Det blir litt mindre bass. Hadde en "fagperson" med bedre ører enn meg på besøk, vi spillte musikkDVD og han var imponert over lyden i forhold til at dette er et kompaktanlegg. Jeg er fornøyd, men er ingen spesialist.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2007 15.00.54 #10 av 16
Postet av: nr99
Ok. Slik jeg ser det så blir det en avveining om man ønsker et surround-anlegg eller om man bare trenger et godt musikkanlegg som gir en grei nok filmopplevelse. Skal man kjøpe løse moduler så kommer man fort opp i summer som ligger langt over 10 000 grensen som jeg har satt meg. Hmmm, dette blir trick :wink:

Hva synes dere? Burde jeg kjøpt meg et godt musikkanlegg som fungerer greit til film eller bør jeg gå for en hjemmekino-variant? Får man egentlig så mye bedre filmopplevelse når sofa og bakhøytalere står helt inntil veggen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2007 08.59.00 #11 av 16
Postet av: varmluft
a) Krysskontroller bak basshøyttaleren har ingen ende hos meg. Jeg kan dreie den 360 grader. Skal det være slikt?

b) Kan noen forklare bedre enn i bruksanvisning hvordan man justerer krysskontrolleren?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2007 12.22.13 #12 av 16
Postet av: Emmer
Skalaen på krysskontrolleren ser du på tv-skjermen.

Bassen tar toner ned til 20 HZ fast, og du bestemmer med kryssveksleren hvor høye toner du vil den skal spille. (Filter) maks 200, trur jeg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2007 12.39.03 #13 av 16
Postet av: Soundispower
hvorfor ikke kjøpe en brukt receiver til 2000kr elr no..så et billig sett høyttalere på surround.no og en feks oppo spiller? da er du sikkert under 6tusen kr..!
det kan du utvide som du vil osv..
bare en tanke:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2007 19.41.53 #14 av 16
Postet av: hermok
Finns det enkelt komponenter med USB tilkobling som samsungen har?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2007 10.33.08 #15 av 16
Postet av: varmluft
"Emmer" skrev:Skalaen på krysskontrolleren ser du på tv-skjermen.

Bassen tar toner ned til 20 HZ fast, og du bestemmer med kryssveksleren hvor høye toner du vil den skal spille. (Filter) maks 200, trur jeg.


På min stopper tallet på 150 Hz selv om jeg fortsetter å dreie mot klokke. Kan noen bekrefte dette er riktig?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar