Logo

samsung ht- txq120

Skriv et svar
30.07.2008 12.15.59 #16 av 25
Postet av: aak
"viper272" skrev:Jeg har en del problemer med DVD spilleren på TXQ120.

Den spytter ut DVD/CD platene rett på gulvet om man ikke står og tar de i mot. Eject motoren står og gr i 5-6 sekunder etter at platen er ute. Om man f.eks ser på TV med input fra parabol og en skal ejecte en plate blir lyden borte (lyd fra parabo via AUX) Det kan ikke være meningen at det skal være sånn?

Får ganske ofte meldingen "NO FILE" selv om det er DVD filmer som er kjøpt originale som er i spilleren.

Den er veldig sensitiv på riper i platene, DVD spilleren til 300kr fra Rimi er 10 ganger mindre sensitiv.

Visse DVD/CD plater lager noe voldsomt med lyd i spilleren, lyden overdøver lyden fra film/musikk om man ikke har den på så høyt. Det er alt fra originale plater til brente plater.

Jeg har oppgradert firmware til den siste som ligger på nettet 1.19n.

Andre som har vært borti dette med dette anlegget?


Har opplevd mye av det samme selv. Det fungerte fint i halvannen måned, så begynte DVD-spilleren å lage trøbbel. Får ofte opp "NO FILE" på DVD plater som jeg har brukt i spilleren før.
F.eks. kjøpte jeg Sopranos Ses. 6 Del 2 for ikke lenge siden, og så to episoder en kveld. Neste kveld da jeg skulle se noen episoder igjen fra samme plate (og som hadde stått i spilleren hele tiden) nektet spilleren å lese platen. Har ikke fått den til å lese den siden...

Et annet problem som har dukket opp i det siste er at når spilleren faktisk leser platene, så hakker det når den spiller. Og det i alle slags varianter. Noen ganger fortsetter lyden, mens bildet stopper opp. Andre ganger omvendt (det som stopper tar alltid igjen det som fortsetter etter noen sekunder). Og noen ganger så stopper begge deler opp, i alt fra ett halvt sekund til flere sekunder...

Jeg har aldri hatt problemer med å lese CDer, så dette gjelder kun DVD plater. Alt annet på anlegget fungerer utmerket, så det er tydelig at Samsung har valgt en skikkelig røten spiller i dette anlegget.

Til dere som har hatt den inne til reperasjon: Hvordan har dette gått? Alt i orden når dere fikk den tilbake igjen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.07.2008 21.54.00 #17 av 25
Postet av: viper272
Hei!

Hadde den inne til reparasjon, og de byttet CD/DVD delen, og nå stopper plata når en ejecter, og det har ikke vært noe hakking. Så det virker som det fungerer greit, i alle fall foreløpig.

Du bør jo gjøre det mens du har garanti.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2008 11.46.54 #18 av 25
Postet av: Greitmedhjelp
hei..

Jeg har nettopp kjøpt dette anlegget, men har problemer med lyden.
vist jeg spiller lyden gjennom tv via HDMI kabel, så virker lyden helt fint.
men vist jeg setter lyden tilbake til høytalere, så stopper lyden vært 4 sekund, blir vekke litt og kommer tilbake. slik fortsetter det uansett om det er radio, film, aux eller cd... noen som kan hjelpe?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2009 10.08.29 #19 av 25
Postet av: lilevil
"aak" skrev:Et annet problem som har dukket opp i det siste er at når spilleren faktisk leser platene, så hakker det når den spiller. Og det i alle slags varianter. Noen ganger fortsetter lyden, mens bildet stopper opp. Andre ganger omvendt (det som stopper tar alltid igjen det som fortsetter etter noen sekunder). Og noen ganger så stopper begge deler opp, i alt fra ett halvt sekund til flere sekunder...

Jeg har aldri hatt problemer med å lese CDer, så dette gjelder kun DVD plater. Alt annet på anlegget fungerer utmerket, så det er tydelig at Samsung har valgt en skikkelig røten spiller i dette anlegget.

Til dere som har hatt den inne til reperasjon: Hvordan har dette gått? Alt i orden når dere fikk den tilbake igjen?


Akkurat dette problemet har jeg også. Har hatt den inn til reparasjon to ganger uten suksess.. Kjøper ny spiller snart, noen som kan anbefale en spiller som går godt overens med dette anlegget?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2009 12.44.07 #20 av 25
Postet av: aak
Jeg hadde den inne til reperasjon. De byttet DVD-spilleren i den, og siden har den fungert utmerket. Ifølge stedet som byttet spilleren var dette en kjent problem på en del av Samsungs hjemmekinoanlegg, de har visstnok brukt "et dårlig parti" spillere på en del av anleggene. Nå spiser den alt av plater den skal spise, og har ikke hatt problemer siden byttet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2009 13.40.37 #21 av 25
Postet av: RSP
Har hatt smtlige problemer nevnt over.. Sliter også med at det til tider bryter ut i høy støy... Og at lyden blir borte noen sekunder i mellom... Dette når jeg ser på HD-kabel....

Ringte i dag Samsung service tlf og spurte om dette var vanlige problemer... Ev om jeg kunne slippe å sende det inn 3-4 ganger før jeg kan bestemme meg for et annet anlegg... Han mente han ikke hadde hørt om noen av disse problemene før, og at jeg måtte sende det inn...

Ser for mag en lang prossess uten anlegg nå :/ Noen som har fått noe bedre etter service?



RSP
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2009 20.52.41 #22 av 25
Postet av: aak
Er en relativt død tråd dette, men jeg prøver meg likevel.

Jeg har skrevet i tråden tidligere om problemer med DVD-spilleren, men denne ble byttet og alt i orden. Er jevnt over veldig godt fornøyd med anlegget, spesielt til bruk av DVD (med 5.1 lydspor). Det som derimot er et lite irritasjonsmoment er når jeg fôrer anlegget med stereolyd, enten det er fra CD eller TV/dekoder. Her har jeg noen problemer som går igjen:

- I lydinnstillingene Cinema og ProLogic ramler ofte lyden fra senterhøytaler ut. Dette medfører at talen ikke høres, mens lyden som går gjennom de fire andre høytalerne høres utmerket. Dagsrevyen f.eks. er en stille opplevelse bortsett fra på intro- og avslutningsmelodien... Dette gjør at jeg bruker Music innstillingen til både CD og TV/dekoder (merk at dette ikke gjelder i sendinger som sender i Dolbylyd, men disse er det desverre et fåtall av). Problemet oppstår ikke i Music innstillingen.

- Som nevnt i pkt.et over så bruker jeg Music innstillingen når kilden er i stereolyd. Her opplever jeg at lydinnstillingene noen ganger er "helt på jordet". Med det mener jeg forholdet mellom de forskjellige høytalerne er helt feil, mens suben buldrer og braker helt ute av kurs.
Andre ganger er det som at ASC (Auto Sound Calibration) står på off (lyden blir ullen og fjern), mens dette ikke er tilfelle.
Ved begge disse tilfellene så løses problemet med å bla gjennom de forskjellige lydinnstillingene. Da finner den på en måte tilbake til slik innstillingene skal være. Dette kommer og går, og er fryktelig irriterende når det oppstår.

- Et siste problem som skaper irritasjon er at når jeg kobler PCen til anlegget via HDMI-kabel, så hakker lyden. Ca. hvert minutt så forsvinner lyden et par sekunder før den kommer tilbake. Måten jeg har løst dette på er at jeg kobler PCen til TVen og tar lyden fra TVen til anlegget (optisk). Problemet er at jeg som regel kun har behov for lyd og ikke bilde når jeg kobler til PCen, og da er det irriterende at TVen må stå på for at jeg skal få lyd på anlegget. Selvfølgelig stilig med en egen 40" skjerm til Spotify'en, men jeg skulle gjerne kunne skrudd over til noe annet eller skrudd av TVen og beholdt lyden...


Noen som har (hatt) de samme problemene, og hvordan har dere eventuelt løst de?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2009 07.51.44 #23 av 25
Postet av: RSP
Jeg har det samme problemet fra kabel tv... Har HDMI boks og kobler den til anlegget med HDMI-kabel. Da forsvinner lyden i mellom. Dette må være et kjent problem for Samsung og bør utbedres.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.06.2011 10.47.52 #24 av 25
Postet av: aplet86
Jeg har også samme problemet med mitt anlegg.

Lyden hakker relativt ofte når jeg bruker HDMI kabel ut til Hd-boksen fra Canal Digital..

Noen som har funnet noe løsning på dette? Begynner og bli relativt lei dette!!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.07.2011 07.30.16 #25 av 25
Postet av: tceteam
"viper272" skrev:Når en ejecter en CD/DVD fra spilleren og en har lyd ut på høytalerne fra AUX f.eks (med andre ord kommer lyden fra annen kilde enn CD/DVD), så blir lyden borte. Er det andre som har samme problemet? Det kan ikke være meningen det skal være sånn?

lever inn dritten og få tak i dere sikkelige hjemmekinosystem , som dette http://www.soundgarden.no/hjemmekino/hj ... -sort.html , eller dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=621278 , eller dette så kan dere bygge på ettervert , det koster penger og bygge hjemmekino det veit jeg alt om , her er linken http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/ ... stk-ns555b
samsung ue46b7070wwxxe- yamaha rx-v767- klipsch syngery f20-xtz w99 12.16-ps3 slim-samsung bærbar ns150-grundig dtr 8740 mhp-htc incredible s
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar