trygve73
Aktiv
E-post
Jeg står på terskelen til å innta flatskjermens tidsalder og spør i denne forbindelse ærbødigst om noen råd når denne investeringen skal foretas.
Jeg har kikket en del på en Samsung LE40R51B som jeg kan få på HiFi-klubben til 20.990 i skrivende stund. Hadde opprinnelig ikke tenkt å bruke mer enn 20.000, men gir det mer "value for money" å legge 6 lapper til på bordet for å oppgradere til LE40M61B?
Og finnes det eventuelt bedre alternativer til Samsung LE40R51B i prisklassen rundt 20.000?
EHE
Aktiv
E-post
Jeg hadde akkurat samme utgangspunktet for 2 månder siden.
Jeg så på 40R51 og syntes denne så bra ut, men var ikke helt overbevist.
Det er mange kandidater å velge mellom i prisklassen over 20k og når en
først skal investere så mye penger er det viktig at en er fornøyd.
Etter en stund i tenkeboksen valgte jeg å satse på 40M61 og jeg er så
langt svært fornøyd med valget. Funksjonsmessig er det ikke stor forskjell
på 40M61 og 40R51, men jeg synes at både bildekvalitet og ikke minst
designet på 40M61 er såpass mye bedre at den er verdt pengene.
trygve73
Aktiv
E-post
Takk for svar.
Kan du utdype hva forskjellene i bildekvalitet mellom modellene består i?
EHE
Aktiv
E-post
Kort sagt synes jeg at bildet på 40M61 er renere og skarpere enn på 40R51.
Men dette er selvfølgelig en subjektiv oppfattning siden jeg ikke har
sett de to modellene ved siden av hverandre med samme signalkilde
Springo140
Aktiv
E-post
Endelig er Samsung'en i hus
LE40R51B
Brukte 3 mnd. på å bestemme meg for denne. Luktet også på 61B, men syntes ikke det var verdt prisen (mellomlegget). Invisterer heller disse pengene i ny DVD eller elektrisk.
Så også på KLV'V'n til Sony opp i mot 61B'n. Denne manglet god inngang til PC'n og måtte i såfall godt over DVI'n - noe jeg vet er mulig (les: andre innlegg).
Litt artig å tenke på at nå er faktisk TV'n i hus. Jeg og kona har diskutert en stund, vært på HiFi Klubben og tittet før jul. Prisen raste over nyttår en høvding, så i går mens vi var på vei til Smartclub, så bråbestemte vi oss. Desverre møtte vi lukket dør hos HiFi Klubben (ca. 15:15) og da falt det meg inn at vi skulle sjekke ut Siba på Alnabru. Prisen lå over HiFi Klubben med ca. 1000,-, men jeg fikk pruta'n ned til 300,- over HiFi - noe vi slo til på siden vi der og da kunne ta med oss Tv'n hjem. Til info. hadde de 2 til på lager i går kveld!
Lykke til, vi er i hverfall strålende fornøyd med vår handel!
Springo140
EHE
Aktiv
E-post
Jeg tror nok det beste er å la lommeboka få bestemme valget.
Både 40R51 og 40M61 er begge veldig bra flatskjermer. Hvis de ekstra
5-6000 kronene gjør at det svir ekstra i lommeboka gjør du ikke noen
stor feil i kjøpe 40R51. Hvis du derimot kan avse 6000 kroner til, uten å
slakte sparegrisen totalt, får du den beste LCD 'en markedet har å tilby i dag.
Uansett gjelder regelen : Venter du et år til får du noe mye bedre til samme
pris. Lykke til!
sollie
Aktiv
E-post
"trygve73" skrev:Jeg står på terskelen til å innta flatskjermens tidsalder og spør i denne forbindelse ærbødigst om noen råd når denne investeringen skal foretas.
Jeg har kikket en del på en Samsung LE40R51B som jeg kan få på HiFi-klubben til 20.990 i skrivende stund. Hadde opprinnelig ikke tenkt å bruke mer enn 20.000, men gir det mer "value for money" å legge 6 lapper til på bordet for å oppgradere til LE40M61B?
Og finnes det eventuelt bedre alternativer til Samsung LE40R51B i prisklassen rundt 20.000?
Du har kanskje sett min post på 40m61, anyway legger den ved..
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=4963
Har hatt den 1 måned nå og er veldig fornøyd, skulle vel egentlig ha ventet med å kjøpe da jeg ikke kommer i gang med resten av oppussinga i heimen, blitt for mye film den siste måneden.
Synes også det var litt mer ' smell' i bildet på m61 i forhold til r/m 51, samt at jeg fikk en god pris, derfor var valget enkelt for meg og kona.
Som hun sa det etter 3 minutter med titting på m61, 'dett er den første lcd skjermen som jeg ikke ser noen feil på'(bilde og designmessig)
trygve73
Aktiv
E-post
Nå er R51 nede i 19.790 hos HiFi-klubben, det vil si et mellomlegg på 7.200 i forhold til M61. Kan M61 være så mye mer verdt? Er veldig i tvil her nå...
EHE
Aktiv
E-post
"trygve73" skrev:Nå er R51 nede i 19.790 hos HiFi-klubben, det vil si et mellomlegg på 7.200 i forhold til M61. Kan M61 være så mye mer verdt? Er veldig i tvil her nå...
Vær oppmerksom på at R51 har vært på markedet lenge og derfor ikke er
så hot lenger. Da jeg vurderte R51 kostet den ca. 24 000,- på klubben.
Venter du 3-4 måneder til den verste etterspørselen etter M61 har gitt seg
Vil du få denne til en pris som ligger langt lavere enn i dag.
Men da kommer det sikkert noe annet dyrt du heller har lyst på. Vrien sak
dette her med å klare å betemme seg.
Anonymous
Aktiv
E-post
Sitter og tenker på samme sak.. ..51B eller ..60. Hadde dessverre et tyveri nylig tok LCD TV`en og hjemmekino anlegget, får håpe jeg får summen jeg betalte for det fra forsikringen. Håper at de ikke trekker ifra hvor gammel den var. Hvis dem ikke gjør det blir det 60.. hvis ikke får jeg nøye meg med 51B`en..
Springo140
Aktiv
E-post
Hei trygve73! Har investert i denne og er så langt strålende fornøyd. Synes det blir noe vel stort gap prismessig opp til 61 modellen. Legger heller disse pengene i en blue-ray DVD opptaker når denne kommer på markedet til en rimelig penge. Alternativt hygger meg med mellomlegget over en skikkelig påskeferie i utlandet
Lykke til med handelen
Springo140
EHE
Aktiv
E-post
Når en skal bla opp såpass mye penger for en ny TV bruker en alltid
en del tid på mentalt å overtale seg selv om hva som er lurt.
Kjøper du en TV er dette en engangskostnad som der og da virker dyr.
Ser en derimot på hva det koster å ta imot TV signalene virker ikke dette
i utgangspunktet så dyrt siden det er en løpende kostnad. I mitt tilfelle kan
jeg summere kostanden for kabeltv fra canal digital,leie av dekoder, canal + og i tillegg
kommer selvfølgelig NRK avgiften. Noe som til sammen ligger på ca. 500,-
i måneden eller 16 kroner dagen.
Hvis du bytter TV hvert 5. år og betaler 27000,- koster det deg 14,80 hver
dag i 5 år. Forskjellen på å investere i 40M61 kontra 40R51 utgjør 3,90.
Siden jeg hadde tilgjengelig de pengene som skulle til for å kjøpe 40M61
var valget enkelt.
Mitt råd er derfor: Hvis du har råd, velg den TV'en du har mest lyst på.
trygve73
Aktiv
E-post
Jeg gikk for en R51B og er meget fornøyd med valget. Når jeg får stilt inn fargene riktig vil jeg nok bli enda mer fornøyd.
Samme dagen som jeg mottok R51B fikk jeg anledningen til å sammenlikne skjermen med en M61 og forskjellen var langt fra så markant som jeg kanskje hadde trodd. Angrer derfor ikke på at jeg oppgraderte til toppmodellen.
erikrod
Aktiv
E-post
"trygve73" skrev:Jeg gikk for en R51B og er meget fornøyd med valget. Når jeg får stilt inn fargene riktig vil jeg nok bli enda mer fornøyd.
Samme dagen som jeg mottok R51B fikk jeg anledningen til å sammenlikne skjermen med en M61 og forskjellen var langt fra så markant som jeg kanskje hadde trodd. Angrer derfor ikke på at jeg oppgraderte til toppmodellen.
"Angrer derfor ikke på at jeg ikke oppgraderte til toppmodellen"?