Logo

Scart forgreningsboks

Skriv et svar
15.02.2005 11.54.40 #1 av 13
Postet av: kaytona
Hei! Er de noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en gode scart forgreningsboks??

Jeg har kun 1 scart inngang på tv-en og vil gjerne ha både dvd og dekoder via scart.

Jeg har monster scartkabler så da bør jeg vel ikke kjøpe en sånn clahs olsson forgreningsboks?? Jeg bør vel ha en "monster" forgreningsboks?? :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2005 12.39.06 #2 av 13
Postet av: markuz2
vet om en scart boks som heter joytech som vi selger på siba,koster ca 600 kr og funker som bare det;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2005 18.41.43 #3 av 13
Postet av: kaytona
Fant ikke noe joytech på http://www.Siba.no....

Ingen andre som vet hvor man kan få kjøpt noe slikt? :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2005 20.51.55 #4 av 13
Postet av: Bøgge Bakken
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306365&cks=SER

Kjenner en som har en tilsvarende boks (Sansynligvis samme inmat) og han sier den fungerer greit. Har dog ikke sett den live så kan ikke gå god for den.

Men vis du bare skal koble DVD og dekoder mot TV-en kan du ikke koble DVD spillern inn på dekodern og så dekodern til TV-en. Vet ikke om alle dekodere/motagere har dette, men både videospiller og tuner har en blå scart som man kan koble sammen enheter med.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2005 12.06.16 #5 av 13
Postet av: solbjo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2005 13.03.59 #6 av 13
Postet av: arntos
"solbjo" skrev:Hei,
Prøv:
http://www.biltema.no/index.asp


Linker ikke til noe produkt...
Men det biltema har er et sikkert tips om du vil ha dårlig signal :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2005 16.07.52 #7 av 13
Postet av: Tor Rasmussen
Ikke bruk den biltemavariantene av enkle typen "en ledning i tv og en boks med mange innganger"! (Ala forgreningskontakt for strøm)
De "lekker" signal til andre porter og kan i enkelte tilfeller "ødelegge" bildet.
Ville spandert på 600 for en slik switcher-unit det er linket til over.
De sikrer ren videreføring av signalet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2005 16.30.01 #8 av 13
Postet av: kWern
Den Joytech'en som heter AV Control Center er erstattet av AV Control Center 2, som har display, 5 innganger og nettverksswitch. Det som er leit, er at den nye kun har 2 optiske innganger, istedet for 4 som sist. Dette var grunnen til at jeg kjøpte den gamle. Den nye koster også litt mer, rundt en tusing.
Bruker denne boksen til Xbox, PS2, Kiss nettverks-DVD og PC til TVen. Har ikke merket noe til signaltap eller knepp på lyden.
Anbefales, uansett hvilken du velger.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2005 20.16.41 #9 av 13
Postet av: Tor Rasmussen
Det er riktig som du skriver.
En slik aktiv switch som f.eks Joytech AV Center har ikke signaltap og switcher ved å isolere vekk de andre inngangene.
En slik ICA-scartforgreiner er som regel slik at signalene løper nokså fritt rundt i boksen.
Hadde en slik før, og da jeg skulle spille på PS2 måtte jeg fysisk nappe ut scarten til videospilleren, selv om videospilleren stod av.
Dette fordi deler av signalet fra PS2 gikk ut igjen fra forgreneren og medførte tap mot videospilleren.
Så har man slike forgreiningsbokse som har en fysisk bryter som lar deg isolere inngangsporten.
De er grei nok de, men 600,- for et avcenter med fjernkontroll mener jeg er et mye bedre kjøp en passive forgreiningsbokser.

Så jeg er enig med kWern. Joytech AV Center en en god løsning for en ok penge.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2005 01.33.42 #10 av 13
Postet av: a_fly_guy
Jeg også trenger en slik en, men finner ingen butikker som her de...
Evt. noe lign....trenger egentlig bare en bra switch mellom to scarter...
"Tor Rasmussen" skrev:Det er riktig som du skriver.
En slik aktiv switch som f.eks Joytech AV Center har ikke signaltap og switcher ved å isolere vekk de andre inngangene.
En slik ICA-scartforgreiner er som regel slik at signalene løper nokså fritt rundt i boksen.
Hadde en slik før, og da jeg skulle spille på PS2 måtte jeg fysisk nappe ut scarten til videospilleren, selv om videospilleren stod av.
Dette fordi deler av signalet fra PS2 gikk ut igjen fra forgreneren og medførte tap mot videospilleren.
Så har man slike forgreiningsbokse som har en fysisk bryter som lar deg isolere inngangsporten.
De er grei nok de, men 600,- for et avcenter med fjernkontroll mener jeg er et mye bedre kjøp en passive forgreiningsbokser.

Så jeg er enig med kWern. Joytech AV Center en en god løsning for en ok penge.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2005 01.45.36 #11 av 13
Postet av: a_fly_guy
Fant denne: http://www.interconnect.no/hifi/b_tech/ ... m#BT%2021S
men med en pris på 150 så blir jeg litt skeptisk..

Og denne:http://www.sovida.com/bin/setpage?toc=0185&lang=no

men igjen...prisen er jo veldig lav...

Har jo scart kabler til et par tusen, så jeg vil jo ikke at signalet skal bli foringet......
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2005 21.47.09 #12 av 13
Postet av: mikebj
Clas Olson har også og Elkjøp. Har ikke kjøpt enda, men tror jeg skal gjøre det for å få rydda litt i kabelrotet opp til TV'en.

Dere som har, funker de greit? Noen ulemper?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2005 22.21.09 #13 av 13
Postet av: arntos
"mikebj" skrev:Clas Olson har også og Elkjøp. Har ikke kjøpt enda, men tror jeg skal gjøre det for å få rydda litt i kabelrotet opp til TV'en.

Dere som har, funker de greit? Noen ulemper?


Gir ofte dårlig bilde... Det er ihvertfall min erfaring.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar