Logo

Sitteavstand fra 106" lerret??

Skriv et svar
31.01.2006 09.13.05 #1 av 2
Postet av: Jimmern
Jeg er i innspurten med kinoromet mitt, men klarer ikke å bestemme meg for hvor stor avstand jeg skal ha fra sittegruppa til lerrete. Jeg skal ha 3 stressless m krakk på "benkerad" 1, og jeg skal ha 2 stressless m krakk oppbygd på "benkerad" 2. Benkerad 2 skal bygges opp ca 25 cm. Rommet er 6x4 meter, og jeg skal ha et lerret på 106". - Hva vil dere anbefale i avstand fra benkerad 1? Jeg driver å tilpasser denne opphøyninga jeg skal ha til benkerad 2, så avstand fra rad 1 til lerret avgjør hvor stort dette opphøyde platået vil bli. Jeg vil jo ikke komme for nær lerrete hvis dette blir ubehagelig og "ødelegger" filmen :) Alle møbleringstips mottas med stor takk. Har noen formening om hvor høyt jeg bør bygge opphøyd platå? Er 25 cm ok, eller...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2006 12.09.46 #2 av 2
Postet av: kid
Akto er vel rette man til å svare på akkurat det, les tråden hans. Jeg anbefaler deg å ikke komme for nærme 106", kan bli veldig slitsomt dersom du/dere har tenkt å se to-tre filmer en kveld. Nærmeste jeg anbefaler å sitte på 106" er 3,5-4 meter. Lykke til ;]
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar