Logo

Skjermkortproblem med Win XP MCE

Skriv et svar
17.02.2006 08.03.12 #1 av 4
Postet av: JHS
Har et problem med Windows MCE installasjonen min... :(
Den henger seg rett og slett til tider. Veldig rart. Ved mye harddisk aktivitet virker det som den ikke liker seg, men det kan like godt ikke være relatert til det. Å sette på playlist og spille mp3 i flere timer går greit, men å gjøre andre ting kan krasje den i løpet av minutter.
Ser ikke ut som det er problemer med kjølinga heller.
Prøvde så en reinstallasjon av Win MCE. Fikk opp advarsen om ikke å ha to OS på samme partisjon, selv om jeg hadde slettet filene fra den første OS installasjonene. Når jeg nå booter kommer alltid POST screen og alt det greit opp, men når OS skal boote tar det omlag 5-6min før innloggingsvinduet med de forskjellige brukerne kommer opp. Høres ut som harddisken jobber svakt under denne perioden...
Noen som har noe tips her...??? Veldig underlige greier... :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 01.11.32 #2 av 4
Postet av: nutts
Har du installert alle drivere til hovedkort og alt annet du har av kort i maskinen ?
Tror ikke det skal ha noe å si att det ligger igjen litt fra den forrige installeringen din, du booter ikke med det likevel.
( siden man godt kan har flere installasjoner av xp på samme maskin )
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )

http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 07.30.58 #3 av 4
Postet av: JHS
Jeg har falshet motherboard til nyeste BIOS (1.B) og installert de nyeste driverne til det også. Jeg fant ingen spesielle driver for MCE, så jeg brukte XP driverne. Regner med det er ok? Ellers har jeg installert MCE drivere for skjermkortet. For tv-kortet var det bare en type driver tilgjengelig, men regner med det er for MCE også, siden det er et MCE kort...

Jeg har denne datamaskinen:

MSI K8N NEO4-FI,nForce4 Ultra,Socket-939, Raid, Firewire, SATAII, GbLAN, PCI-Ex16

AMD Opteron 144, 1.8GHz, Socket 939, 1MB

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Kit w/two matched Value Select 512MB

XFX GeForce 6800XT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out/Dual-DVI

Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE, Tv-kort m/radio og 2stk tunere

Sony DVD-brenner DWQ30SV IDE OEM Silver, DVD+R/+RW and DVD-R/-RW (Dual Layer)

eMagic USB2 multikortleser 3.5", for CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD

Silverstone SST-LC03 HTPC

NorthQ Strømforsyning 4001BULK ATX 400W

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2006 12.46.58 #4 av 4
Postet av: JHS
Jeg prøvde å kjøre memtest og minnet ble frikjent.
Byttet ut skjermkortet, XFX 6800XT, men et gammelt PCI skjermkort. Etter det har ikke systemet hengt seg.
Med en gang maskinen var satt i hop kjørte jeg uten nvidia driverne til skjermkortet. Da er det vel en slags "default" driver i Win XP som brukes. Også da var det samme problemet med at maskinen hang seg. Regner da med at det ikke er et driverproblem? Kan være at akkurat dette skjermkortet ikke liker Win MCE ??? Rare greier...!
Ser at 6800 kortene skal være MCE kompatible, men er 6800XT det også????
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar