Logo

Skumle filmer

Skriv et svar
01.02.2005 16.38.00 #1 av 12
Postet av: nicoqh
I det siste har jeg hatt sansen for "skumle" filmer. Dette betyr ikke masse blod og vold (kan gjerne være uten) men rett og slett skummel stemning osv.

Først kan jeg jo ramse opp de jeg syntes var skremmende:
Kode: Merk alt
Dark Water
The Eye
What Lies Beneath (Skyggen fra Fortiden)
The Others (noen scener)
The Sixth Sense (kan ha et par skumle scener)
The Grudge

(oppdaterer hvis jeg kommer på fler)

Ikke veldig skumle:
The Ring (kanskje fordi jeg ikke var i stemning)

Saw
Jeg anbefaler å se traileren til denne filmen: (filmen kan være støtende for noen, men jeg vil si at den er vellaget, så det er mer enn bare blod)
Saw - Teaser
Saw - Trailer

Har noen sett denne, eller vil se den, si fra! :)



Kan noen anbefale andre skumle filmer?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2005 17.13.25 #2 av 12
Postet av: Jesus
Skrekkelig dårlig film, men Gothika var ganske skummel
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2005 20.07.41 #3 av 12
Postet av: mariusm
personlig kan jeg ikke fordra slike filmer. Ikke fordi jeg er redd eller noe sånt, men jeg syns bare ikke det er noe gøy, liker best virkelighetsbaserte filmer jeg. Liker heller ikke Stars Wars, Alien osv...

Ringenes herre er bra da, de filmene skal jeg ikke si noe negativt om... :wink:
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2005 20.52.30 #4 av 12
Postet av: Bombadil
Jeg deler syn med deg der mariusm. jeg er ikke noen stor fan av skrekkfilmer og slikt. jeg blir rett og slett redd når jeg ser dem (ja jeg er litt pyse på slikt)

Jeg liker ikke å bli skremt slikt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2005 20.59.30 #5 av 12
Postet av: nicoqh
"Bombadil" skrev:Jeg deler syn med deg der mariusm. jeg er ikke noen stor fan av skrekkfilmer og slikt. jeg blir rett og slett redd når jeg ser dem (ja jeg er litt pyse på slikt)

Jeg liker ikke å bli skremt slikt.


Hehe, det er vel det jeg synes er morsomt med slike filmer. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2005 21.10.38 #6 av 12
Postet av: Jesus
Det å bli skremt, men fortsatt vite at du er sikker er noe mange mennesker vil. Akkurat som med berg og dalbaner.

Villmark var jo litt skummel!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.02.2005 01.26.10 #7 av 12
Postet av: nutts
Snakket med en kompis som hadde sett The Grudge.
The Grudge er vist veldig skremmende, de bruker visst surround kanalene veldig bra i den filmen, man hører " det stygge " løpe rundt deg og bak deg. Kompisen min måtte iværtfall snu seg flere ganger, å sjekke att det virkelig ikke var noen der.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.02.2005 09.16.06 #8 av 12
Postet av: Granberg
Syntes skumle filmer er artig jeg :)
Spesielt zombie-filmer som Resident Evil og 28 dager senere osv.

Pet semetary-filmene er også ganske skumle.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.02.2005 16.09.55 #9 av 12
Postet av: ohauback
"nutts" skrev:Snakket med en kompis som hadde sett The Grudge.
The Grudge er vist veldig skremmende, de bruker visst surround kanalene veldig bra i den filmen, man hører " det stygge " løpe rundt deg og bak deg. Kompisen min måtte iværtfall snu seg flere ganger, å sjekke att det virkelig ikke var noen der.


Den er ganske skummel ja. Så den på kino, skvetter ganske bra mange ganger!

Det er som er negativt er at alle i kinosalene skreik hver gang det var noe skummelt, og at filmen rett og slett mangler handling..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.02.2005 09.08.12 #10 av 12
Postet av: TeeKay
Jeg så den noenlunde nye filmen "Dawn of the dead" forleden dag, den var bra skummel og hadde mange skikkelig bra kveppe-sekvenser...
Dette er faktisk filmen som er mer lik spillet "Resident Evil" enn filmen "Resident Evil"...

Skikkelig zombie-film med bra effekter og passe mye splatt!!

Jeg satte fimen i dvd-spilleren totalt uten forventninger, og ble nesten blåst av stolen!!
Ikke noe tull med treg eller kjedelig start, her er det action fra første sekund!

Når du ser på coveret på filmen ser det ut som enda en dårlig lavbudsjetts splatterfilm, men ikke la coveret lure deg, Dawn of the dead er sinnsykt mye adrenalin for pengene.

Fyr igang projektoren, skru opp lyden på anlegget og bli SKREMT av "Dawn of the dead"!!

Se (sensurert) trailer her:

http://www2.filmweb.no/trailer/article. ... 97%2F3.mov
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.02.2005 09.22.15 #11 av 12
Postet av: sax
Jeg har sett Saw. Ikke den beste(eller skumleste) filmen jeg har sett, men helt grei underholdning.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2005 20.37.21 #12 av 12
Postet av: user11
"sax" skrev:Jeg har sett Saw. Ikke den beste(eller skumleste) filmen jeg har sett, men helt grei underholdning.


Nei den er jo ikke akuratt skummel. Men jeg liker handlingen (og twisten), og syntes den var veldig underholdende. Traileren er jo veldig stemningsfull også :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar