Logo

Sone-1-filmer..

Skriv et svar
12.05.2006 17.44.01 #1 av 4
Postet av: Jimmern
Er det noen "ulemper" med å kjøpe filmer i sone 1 (eller andre soner unntatt 2) ? Er det feks valgbare subtitles på sone-1-filmer, feks Norsk tekst?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.05.2006 18.45.53 #2 av 4
Postet av: lien
Det er ikke norsk tekst på sone 1, ei heller norsk tale på de filmer der det skulle være aktuelt.

Det er ofte alikevel mange fordeler med å kjøpe disse filmene. Special Editions er ofte mye bedre. Det er somregel mer ekstramateriale og bedre lyd. Man får ofte dobbeldisker, der det bare er enkle i sone 2. Ikke minst er det mange filmer som aldri kommer i sone 2, da independentfilmer ofte bare blir offisielt sluppet i nord-amerika.

Dette skjer mindre og mindre, men det forekommer ennå til en viss grad.

Jeg kjøper somregel sone2 da nice price på platekompaniet er min hovedkilde til filmer, men har mange sone1-filmer som jeg ikke har sett i Sone2 i det hele tatt.

Jeg har forresten en sone5-disk kjøpt på gata i NY ca samtidig som filmen var på kino. Det er ikke noe jeg på noen som helst måte anbefaler, da jeg fikk mine fordommer bekreftet av både lyd- og bildekvalitet. :lol:

Edit: du kan forresten somregel velge tekstene "English for the hearing impaired" og spansk tekst på sone1
Hugoson HU3012, Denon AVR-1802, 2xWharfedale 306, NAD T-524, Pioneer CLD-950, SNES
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.05.2006 22.13.20 #3 av 4
Postet av: Jimmern
Hjertelig takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.05.2006 02.26.45 #4 av 4
Postet av: boly
Jeg kjøper altid sone 1, pga. det som ble sagt over.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar