Logo

Sony 40" LCD - KLVV40A10E

Skriv et svar
03.10.2005 12.22.38 #1 av 5
Postet av: Colt
Hei,

Ny her på forumet så håper jeg blir godt tatt imot. Har genuin interesse for mye av det som diskuteres her inne, og ser det er mange med gode kunnskaper her inne om hjemmekino.

Saken er den at vi skal ha hjemme-pc runde på jobben nå, og i den anledning tenkte jeg å kjøpe meg ny tv. I og med at jeg liker Sony meget godt, har jeg undersøkt litt.

Fin anbefalt Sony 40" LCD - KLVV40A10E av PM på Sony.
Noen som vet mer om denne TV´en?

http://www.sony.no/view/ShowProduct.act ... TVP+LCD+TV

Det er viktig at skjermen takler fotballkamper bra:) Dette er en av de nye skjermene til Sony, og han anbefalte LCD.

:!:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2005 20.53.21 #2 av 5
Postet av: aavdst
Tror dette er en bra LCD. Det finnes forøvrig andre tråder her på forumet som tar for seg denne tv'en. Let så skal du finne :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2005 07.44.27 #3 av 5
Postet av: Ken
KLV-V40 er en strålende TV, bruker den mest til film og har koblet til en HTPC og helt genial på digitale stillbilder, pluss surfing, epost etc. Bare å kontakte meg hvis du trenger tips ang oppløsning, skjermkort etc for å få det til å spille bra!

mvh
Ken
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2005 10.04.44 #4 av 5
Postet av: aavdst
Hvordan er den på TV-signaler? Har hørt "både bra og dårlig" om dette tidligere. I Sony-senteret på Karl Johan viser de kun dvd, og har ikke TV-signaler. (og ei heller lyd på TV'en) så da blir det vanskelig å danne seg et grunnlag.)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2005 14.17.13 #5 av 5
Postet av: Ken
På et vanlig TV signal så må du kjøre skjermen i 4:3 og iom at det er en stor skjerm med dårlig signalkilde (vanlig NRK-antenne) blir jeg selvfølgelig blasert av å kjøre DVI-HDMI fra en HTPC, men bildet er OK og her tror jeg de fleste skjermene (de jeg har sjekket) er relativt like (les: like gode).

Det jeg ikke har prøvd enda (er på jakt etter et bra tuner kort) er selvsagt å ta inn signalet i PC'en for så å sende det via DVI-HDMI. Regner med at det blir mye bedre, progressivt bilde!

Har sjekket både plasma og LCD og valget falt på LCD pga PC-bruk etc. Å se DVD fra vanlig DVD spiller har jeg kuttet helt, nå går alt via PC'en - helt fantistisk bra bilde! Selv med en dyr Monster komponent kable fra DVD spilleren kan ikke måle seg mot et DVI-HDMI signal.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar