Logo

Sony hjemmekino anlegg

Skriv et svar
12.08.2005 19.11.01 #1 av 9
Postet av: freimann
Jeh kjøpte noe lignende dette for 3-4 år siden:

http://www.sony.no/view/ShowProduct.act ... sic+System

Samme watt og sånne ting på høytalerne.5 x 120 W + 200 W subwoofer Jeg har kenwood surround forsterker som kostet 4500,- for 6 år siden. Veit ikke hvor mye den "yter"

Problemet er at når jeg hører den "pakka" jeg har i butikken så er det så sinnsykt gromt, men når jeg kobler det her hjemme er det heller labert.

Er det forsterkern det butter på eller bruker dem noe spes ting i butikkene for at det skal høres ekstra gromt ut?

Eventuelt hvor bra forsterker trenger jeg?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.08.2005 19.15.25 #2 av 9
Postet av: Torja
Er det tilkoblet noen sub til denne forsterkeren? Subben gjør at lyden blir "grom" :mrgreen:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.08.2005 21.29.01 #3 av 9
Postet av: Runel
Hvordan har du justert forsterkern iforhold til høytalerne? Hvis du f.eks har satt alle høytalerne til "Large" vil jeg tro at subben blir mindre framtredende enn hvis du setter alle til "small". Spiller subben ilag med satelittende på musikk i stereo?

Tviler på at forsterkern er for liten til en slik pakke.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.08.2005 23.07.13 #4 av 9
Postet av: Marius305
Lover deg at Forsterkern drar det anlegget der :wink:
The Movie Man!

Min DVD Collection: http://www.intervocative.com/dvdcollect ... oviemarius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.08.2005 00.32.21 #5 av 9
Postet av: boly
høres merkelig ut, men volum på rommet har mye og si........

burikken burde jo ha mer en deg, men det er jomenn ikke sikkert
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.08.2005 18.26.29 #6 av 9
Postet av: freimann
Så hvis jeg kjøper denne her så vil ikke det hjelpe noe særlig?

http://www.hjemmekino.no/database/avrec ... aspx?ID=97

Dere mener høytalerne er for dårlig?
Det står jo at det skal 120 watt hva nå enn det betyr...

Jeg har sub ja, den fulgte med!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.08.2005 18.52.03 #7 av 9
Postet av: Torja
Watt og Watt, det har vi diskutert tidligere og det kommer jo veldig an på hvordan dette måles. Ikke ta det så høytidlig. Dette ser ut som relativt flate høytalere. De yter nok ikke så mye bass. Til det trengs det store høytalere med mye rom invendig og store bass elementer som kan flytte på mye luft.

For at det skal bli mye bass(trøkk) i lyden trenger denne typen høytalere en sub til drahjelp for de nederste oktavene og frekvensområde. Slik er det bare. Sørg for at subben er optimalisert plassert(inntil et hjørne i rommet gir ofte best resultat), koble fra de andre høytalerne og plasser suben i god stolen eller på den plassen du vanligvis lytter til anlegget og gå rundt i rommet og lytt etter subben. Der du hører subben best og høyest, der skal subben stå.

Sett alle høytalerne i anlegget som smal i oppsettet så alle får dra hjelp av subb.

Den Pioneer forsterkeren du pekte på er en veldig god forsterker. Fortjener gode høytalere.

Lykke til med å utforske lyd... :D

8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.08.2005 18.55.50 #8 av 9
Postet av: freimann
Takk for svar!

Men hva mente du med :
Sett alle høytalerne i anlegget som smal i oppsettet så alle får dra hjelp av subb.

smal?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.08.2005 20.26.59 #9 av 9
Postet av: Torja
smal eller "small" (det går litt fort i svingene og engelsken min er ikke noe særlig) i høytaleroppsettet på reciveren din. Da vil sub overta "lyden" når frekvensen når delefrekvens mellom sub og høytaler. F.eks hvis du setter delefrekvens til 80 Hz, så vil altså sub spille "lydene" under 80 Hz, mens høytalerne tar seg av frekvensområdet over 80. Hvis front høytalerne er beskrevet som "large", altså store, så vil ikke subben gi noen lyd fra seg for de "store" høytalerne. Selv om du setter bak høytalerne som "small", for det er ikke så mye av lydbildet som sendes til bakhøytalerne.
Mesteparten av lyden er i de store front høytalerne. Spesielt merkes dette på musikk.

Håper dette var litt oppklarende :roll:

Delefrekvens pleier normalt å kunne settes i reciver oppsettet for høytaler. Har reciveren din egen utgang for subb :?:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar