Logo

SONY KEP42M1S

Skriv et svar
12.01.2005 12.02.01 #1 av 5
Postet av: respl
Elkjip kjører tilbud på 25k for denne skjermen. Utrolig vanskelig å finne ut hva dette er (oppløsning, fargedybde, kontrast etc).

Noen som har peil? I uk finner jeg dat på akkurat denne modellen med 1024x1024. Dette tror jeg ikke stemmer for norsk utgave.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/no_NO_B/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=zwfWdNwNpHnWfp3p4H4VldYoM7rOtWgRL0g=?ProductID=m2HD4QjoZGYAAAD9Jo0dQIAQ&CatalogCategoryID=uF4KBymfJr4AAADr8Q4Oa9Ak&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text


Å gå og spørre en på Elkjøp er hysterisk meningsløst.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2005 12.15.23 #2 av 5
Postet av: arntos
Den har 852*480. 3 scart med 2 RGB og component inngang. Om den støtter evt HDTV signaler står det ingenting om. Forøvrig mangler den også PC inngang. Men godt bilde har TVèn uansett.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2005 12.38.29 #3 av 5
Postet av: Rune
Sony nekter å oppgi lysstyrke og kontrast på sine plasmaskjermer. Mest sannsynlig er det et NEC panel som står i denne skjermen. Kontrastforhold blir bare gjetting, men jeg tipper 1000:1

Sony hevder også at den har 14 bits fargedbybde, noe som bare er tull etter min mening.

TV'n er helt grei til den prisen. Litt spesielt utsende. Noen liker det, andre liker det ikke.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2005 23.54.57 #4 av 5
Postet av: Paperboy
Har sammenlignet denne modellen endel med andre modeller, feks Samsung 42" og Lg 42" på Elkjøp, og det virker for meg at Sony'n er en aning bedre på TV kilder, mens de andre rimelige modellene fra Samsung og LG har bedre kontrast og "renere" og skarpere bilder ved bruk av dvd og andre digitale kilder. I tillegg har disse modellene vesentlig flere tilkoblinger (dvi+vga+komponent) Tror jeg hadde tatt LG eller Samsung i denne prisklassen, eventuelt hoppet opp til Philips 42pf9956 (35000,-) eller Panasonic TH32PA30 (34000,-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2005 01.56.55 #5 av 5
Postet av: Disarm
Må si meg enig med Paperboy her, syntes Sony'en takler analoge kilder bra, men at du får en god del bedre skjermer når kilden blir digital! Syntes det ser ut som at skjermen lider av lav kontrast og ikke overbevisende detaljrikdom/skarphet ved avspilling av dvd koblet til via scart m/rgb. Dette er selvfølgelig en helt subjektiv mening, basert på 20 minutters utprøving hos Elkjøp.

Prismessig er det masse tv for pengene, men jeg syntes det er finnes bedre skjermer hvis man legger til noen lapper!
- Disarm -

Student og skribent
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar