Logo

Sony SA-WX900/KEF PSW4000

Skriv et svar
02.11.2005 14.48.54 #1 av 12
Postet av: kettler
Valget står mellom disse to subbene. Har fått testet Sony, den virket meget bra. Ikke testet Kef, men hørt at det skal være en rå sub.
Noen meninger.

Anlegget består av
Blue diamond, front
Black diamond, bak
Sony V555 ES receiver
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.11.2005 15.33.09 #2 av 12
Postet av: Flageborg
"kettler" skrev:Valget står mellom disse to subbene............


Jeg kan liksom ikke helt la vær å spørre - Hvorfor ???
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.11.2005 16.40.55 #3 av 12
Postet av: Vector
"Flageborg" skrev:
"kettler" skrev:Valget står mellom disse to subbene............


Jeg kan liksom ikke helt la vær å spørre - Hvorfor ???



Kanskje fordi han liker akkurat de to subbene bedre en mye annet :wink:


Men tilbake til subbene. Jeg har ikke hørt den KEF subben, men vet at KEF produserer utrolig bra bass, så jeg vill nok hørt disse to modellene mot hverandre, kan bli en sikkelig fight her!
Jeg har hørt SONY, å syntes den var utrolig kjapp og gikk kjempe dypt! Etter min mening, så syntes jeg den er vert pengene. En utrolig god subwoofer :) Men som sakt, så er jeg i tvil på om SONY klarer å slå KEF. Du må nok høre disse!
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.11.2005 13.21.08 #4 av 12
Postet av: kettler
Tenke seg til, noen ganger må man ta ett valg. Godt spurt..Hvorfor??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.11.2005 16.54.33 #5 av 12
Postet av: Atle Torp
Hva er prisen på de respektive?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.11.2005 20.00.44 #6 av 12
Postet av: kettler
Mye av grunnen til at jeg står mellom disse, er at jeg sitter på ett kjempe tilbud på begge.

Men utsalgspris er for Sony 7300,- og Kef 16000,-

Jeg vet jo at Sony spiller bra. Spørsmålet er om det er vært å legge ut det lille extra for å få KEF.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2005 02.11.31 #7 av 12
Postet av: Atle Torp
*kremt*... Det finnes bedre alternativer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2005 06.24.50 #8 av 12
Postet av: kettler
Aldri hørt på SVS. Vilket alternativ skal jeg se på ,som du mener skremmer disse to?
Jeg har pr. i dag en Audio pro Ace Bass B.2.27
Denne ble det også skrytt av. Etter min mening er dette absolutt ingenting i forhold til hva jeg søker etter. Det ble sagt at det ikke var vits i å kjøpe bass til det dobbelte av prisen, så lenge denne leverte det samme. TULL!! Prisen var 5000,-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2005 08.27.04 #9 av 12
Postet av: roffe
SVS subwooferne har fått enormt mye skryt, spesielt siden de gir så mye trykk for pengene. Jeg synes personlig at Sony-subben også gir mye for pengene. Det er faktisk et produkt som nå har vært solgt uendret i flere år. Etter min mening tyder det på et svært vellykket design i en verden der produktportefølgen ofte byttes ut flere ganger i året. Har ikke hørt KEF-subben, men skal du opp i den prisklassen tetner konkurransen ganske mye. Da kan du også vurdere Velodyne, som leverer små, plasseringsvennlige subwoofere med svært lite forvrengning. Velodyne SPL-1200II burde være en reell konkurrent til KEF hvis du vil ha en liten subwoofer som spiller svært bra. Kan du ha en STOR kasse i stua er det SVS som er tingen. De leverer etter alle brukererfaringer å dømme enormt med bass per krone. Ulempen er at de er DIGRE. De krever litt forhandling med din bedre halvdel hvis du skal ha den i stua. ;) Sony-subben er heller ikke liten akkurat, men i forhold til de større SVSene er den likevel lettere å få passet inn i stua.

Audio Pro var lenge blant lederne på subwoofere, men har nok blitt forbipassert av nettopp Velodyne og SVS de siste årene. Sony-subben er en outsider, og det er vel bare nevnte Sony SA-WX900 som er "stjernesubben" fra Sony. Resten av Sony-subbene blir slappe i forhold.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2005 08.34.12 #10 av 12
Postet av: Diablito
SVS sin PB10-ISD koster rundt 5k og er en sub du så absolutt bør vurdere! Han som testet den i dvd&hjemmekino mener den er bedre eller på høyde med det aller meste fra andre produsenter opp til 20k...

Og skulle du ikke få nok trykk med 1 stk (pga for stort rom), så kjøper du en til, for den spiller dypt og med minimal forvrengning ;)

Søk litt rundt på nettet på PB10-ISD og du vil finne VELDIG mye skryt om den...

Angående størrelse, så er vel PB10 mindre enn sony sin, men fortsatt en stor kasse...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2005 12.09.52 #11 av 12
Postet av: kettler
Har nå lest litt om SVS.
PB12-plus/2. Blir omtalt som en extrem sub. Denne frister!

Jeg har stor vinkelstue, ca. 50 m3
Hva anbefalles. 2 pb10 fremfor en pb12??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2005 15.25.23 #12 av 12
Postet av: Atle Torp
Pb 12 plus/2 !

Jeg har en PB 12 ultra/2, den finnes ikke for salg i Norge, men den er litt lik plus-utgaven. Jeg spiller ca 120 dB ved 20Hz i min stue på 50m2... Og den er så kjapp, at den ikke har problem med musikk what so ever.

Bor du på østlandet, rundt oslo, kan du gjerne komme å høre... Send meg en PM hvis interessert.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar