Logo

Sony W3000/CAM/kabel

Skriv et svar
11.03.2008 12.33.51 #1 av 3
Postet av: Fresh
Hei, Ny i denne verden og har følgelig mye å lure på.
Jeg har nettopp investert i en Sony W3000 med innebygd dekoder. Jeg har tidligere kun hatt analog kabel rett inn i min gedigne og lite elegangt CRT fra Sony. Nå ønsker jeg å redusere antall bokser under TVen og vil selvfølgelig benytte meg av dekoderen i TVen. MEN vil ikke gå over til luftantenne og RiksTV !! Og Canal Digital leverer ikke CAM (utrolig irriterende greie egentlig...).

Finnes det noen muligheter til å kjøpe CAM (MPEG4) selv som kan løse dette ? Og hvor i så fall? Og mens jeg er godt i gang; hvilke anbefalinger har dere ?

Takker for all mulig hjelp !!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2008 13.13.25 #2 av 3
Postet av: Fresh
Svarer først selv etter noen telefoner: Conax CAM skal kunne fungere sammen med kort, men Canal Digital selger uansett ikke kort uten at de leverer dekoder. Slik sett like langt, da dekodern koster i overkant av 1000 spenn. Mye å hive ut vinduet akkurat det 8)
Hva med Get ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.03.2008 21.11.12 #3 av 3
Postet av: Bobben
Forskjellen mellom GET's system og Canal Digitals system er at det til GET (NDS kryptering)
ikke finnes noen offisiell NDS CAM. Til Conax finnes det forskjellige offisielle CAM versjoner
men de er trolig ikke klare for Conax CAS7 ( Conax versjon 7). Det er sannsynligvis årsaken
til at CD ikke godkjenner CAM løsning for IDTV. Til RiksTV kan man nå få Conax CAM'er til godkjente
IDTV'er og jeg regner med at disse støtter Conax CAS7. Vil bli overrasket om det ikke kommer slike CAM'er
levert av Canal Digital etterhvert.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar