Logo

Sprengt senter!?!?

Skriv et svar
28.02.2005 21.36.25 #1 av 4
Postet av: MaDDoX II
Når jeg bruker senter`en min så kommer det en surre lyd :? vis jeg ikkje har noe musikk/film eller noe annet som spiller og skrur volumet høyt opp på alle høytalerene så kommer det også en skurre lyd,men ikkje sånn som det kommer fra senteren,jeg trenger ikke å ha høyt volum når senteren skurrer...
Hva er galt med senteren?? sprengt eller hva? den funker men det er plagsomt med den lyden :!:
Mmmmmm HØYTALERE!!! mmmm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 00.49.08 #2 av 4
Postet av: Jan A M
Mmmmmm sprengt senter mmmm :)

Nei det er litt vanskelig å si det. Det høres jo ut på din beskrivelse som at den er sprengt, men det kan jo være andre ting og da.

Men hør, her er ett tips til deg: Prøv å koble senteren til en av de andre kanalene på recieveren din, la oss si venstre front. Og venstre fronthøytaler kobler du til senter kanalen på recieveren. Så prøver du en film. Hvis det fortsatt er senter det kommer ulyder fra, vet du ihvertfall at det er senteren som er problemet. Om den er sprengt eller om delefilter har tatt kvelden eller løse ledninger etc. vet jeg desverre ikke. :wink:

Men hvis problemet nå har flytta seg til fronthøytaleren, som du foreløbig har kobla til senter utgangen, da må det være recieveren eller koblingene imellom reciever og senterhøytaler. Skjønner? :wink:
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 19.50.20 #3 av 4
Postet av: aLmAnZo
Ut i fra beskrivelsen vil også jeg si at den er sprengt. Om skurringa er der uansett volum. Prøv å dytt bass elementet forsiktig inn med 3 fingre, hvis elementet skurrer, er det sprengt. Det kan også være at du har sprengt forsterkeren din, eller kjører med for liten forsterker slik at elementet ikke får nok strøm.

Keep us up to date.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2005 09.12.39 #4 av 4
Postet av: MaDDoX II
jeg er med på va du sier :)
Men idag så funket det igjen :?
Tror alt er fint nå :D men det va litt snodig...men tusen takk får svar da, *takker*
Sier ifra vis det forsetter....
Mmmmmm HØYTALERE!!! mmmm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar