Logo

Strikys hjemmekino

Skriv et svar
06.11.2008 11.17.34 #16 av 41
Postet av: roffe
"striky" skrev:Teppet heter "Ege, Cantana Premiere 0521810". Jeg ga ca 260,- pr m2.

Hvordan er det på undersiden? Slipper det varmen greit gjennom dersom man har gulvvarme? Hvor kjøpte du det?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2008 11.28.12 #17 av 41
Postet av: striky
"roffe" skrev:
"striky" skrev:Teppet heter "Ege, Cantana Premiere 0521810". Jeg ga ca 260,- pr m2.

Hvordan er det på undersiden? Slipper det varmen greit gjennom dersom man har gulvvarme? Hvor kjøpte du det?


Det er å få tak i med to typer undersider, én med gummi, og en vevd. Sistnevnte burde kunne slippe varme greit igjennom, ihvertfall. Den med gummi føles litt mykere å gå på. Jeg måtte ha noen kvadrat ekstra når jeg bygde om plattingen i front, og fikk derfor den andre varianten med gummi der.
Jeg kjøpte det på en lokal teppe/fargehandel på Lillehammer, bestillingsvare. Jeg antar at de fleste forhandlere har mulighet for å bestille det opp.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2008 11.41.54 #18 av 41
Postet av: roffe
Takk for svaret, Striky. Nå har jeg funnet både produsenten og en lokal forhandler. Ser jo ut som ege har et enormt utvalg, så her burde det være mulig å finne noe som dekker behovet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2008 19.07.36 #19 av 41
Postet av: striky
Oppdatert første post med litt info, mer kommer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2008 12.08.00 #20 av 41
Postet av: striky
Som noen kanskje har observert, har jeg nå lagt ut frontene for salg. Senter, surround og effekt følger etter når jeg får solgt Utopiaene. Det er noe jeg har vurdert i lengre tid, og nå som det begynner å nærme seg huskjøp og bygging av nytt hjemmekinorom, føler jeg at tiden er inne. :)

Jeg går nå over på et anlegg som blir 100% dedikert til film, og hva er vel da mer naturlig enn høyttalere som er laget for nettopp dette. Dynamikk og trøkk, samt evne til å spille HØYT uten forvrengning er mine betingelser. Jeg har snust på flere alternativer, men akkurat nå er det Klipsch THX Ultra 2-settet som er mest aktuelt.
Dedikert anlegg til musikk får komme senere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2008 17.57.00 #21 av 41
Postet av: Rune
Spenstig med nytt anlegg og huskjøp i disse finanskriser :-)
Hvor viktig er hjemmekinorommet når du vurderer bolig. Er du som meg som først vurderer hvor man kan plassere anlegg før man i hele tatt ser på andre finesser med boligen?

Flytter du nå i vinter, eller skal du avslutte studier?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2008 18.16.11 #22 av 41
Postet av: striky
Huskjøp blir ikke før til sommeren/høsten. Må avslutte studiene først.

Vurdering av bolig vil selvsagt preges i stor grad av hvordan det passer med mine planer for dedikert hjemmekinorom (og annet moro).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2008 18.21.12 #23 av 41
Postet av: Rune
Hehe. Sånn skal det være. Når jeg kjøpte leilighet for 2 år siden ble jeg så fasinert av "hjemmekinorommet" på visning at jeg glemte å legge merke til kjøkkenet. Heldgvis var bruttern med så han kunne fortelle meg hvordan det var. :-)

Du er vel IT-menneske som meg. Jobb er kanskje sikret og det er vel derfor du kommer nærmere oslo vil jeg tro :-) Det er jo her alle it-jobbene er.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2008 18.48.08 #24 av 41
Postet av: striky
IT det går i her også ja. Starter jobbsøket rett over nyttår, og det er vel store sjanser for at det blir innover mot Oslo.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2008 23.08.48 #25 av 41
Postet av: SVS Inderoy
"Rune" skrev:Hehe. Sånn skal det være. Når jeg kjøpte leilighet for 2 år siden ble jeg så fasinert av "hjemmekinorommet" på visning at jeg glemte å legge merke til kjøkkenet. Heldgvis var bruttern med så han kunne fortelle meg hvordan det var. :-)

Du er vel IT-menneske som meg. Jobb er kanskje sikret og det er vel derfor du kommer nærmere oslo vil jeg tro :-) Det er jo her alle it-jobbene er.



Det hørtes ut som broren da jeg var med ham på visning... "hvor kan en ha hjemmekinoen" hehehehe :lol:
Yamaha-Doxa-Sherbourne-Cambridge Audio-Panasonic-PS3
Swans Diva 6.2f - Swans 1.1C - RS-52.
2 stykk SVS PC13 Ultra
2 stykk XTZ W12.16 + SVS EQ1
BetterCabels, Van den Hul og Monster
( harmen/kardon på avforum)
http://www.svsound.com/animation.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2008 14.53.50 #26 av 41
Postet av: striky
Alt av høyttalere samt effekt er nå solgt, og nytt er bestilt. Dette blir et dedikert filmoppsett:



For ikke å glemme de to SVS PC13 Ultra jeg allerede har stående:

Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2008 16.30.58 #27 av 41
Postet av: DevilEj
Heftig. Jeg har planer om THX Ultra2 selv når jeg får nytt kinorom på plass. 7 stk THX Ultra2, 4 stk RS52, 2 stk Pc Ultra og en Z11 burde gi en grei filmopplevelse :D
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2008 20.44.10 #28 av 41
Postet av: striky
Nissen kom tidlig i år

Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2008 20.50.34 #29 av 41
Postet av: AndreWerdenskrieg
Haha, damn! Dette gleder jeg meg til å lese mere om! :D
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2008 21.49.18 #30 av 41
Postet av: Skrotnisse
Noen har tydeligvis vært snille i år! Selv håper jeg på en blu ray film fra årets nisse, men fra spøk til alvor; regner med at resten av oss gleder oss like mye til å lese om det som du gjør til å koble det opp :mrgreen:
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar