Logo

Subwoofer

Skriv et svar
11.12.2005 19.34.18 #16 av 19
Postet av: Jimmern
"Stonez" skrev:Deffinisjonen på hva som er bra er jo veldig forkjellig, selfølgelig vet jeg at jeg ikke kan få noe extremt bra for 4000. Men da sammeligner jeg det ikke heller med noe som koster 10k!!

Noe som tydeligvis er en "normal" sum å bruke på en sub...

Man kan liksom ikke sammenligne en bil til 1000000 med en til 200000 :wink:

Sier takk for forslagene!

Men jeg satt liksom en makspris på hvor mye jeg ville bruke. Greit nok at det bare et 1000kr mer enn det jeg hadde planlagt, men sånn er det nå med den saken!

Stian


Jeg, i likhet med deg, er nokså ferske inne på dette forumet. Jeg har hentet VANVITTIG mange gode og seriøse tips fra hjelpsomme og meget kunnskapsrike folk her inne. Uten all den hjelpa hadde jeg vært totalt i no-mans-land :) Dersom du absolutt skal ha en sub, ja så bør du høre hva som blir sagt her inne... Dersom en sub til 4000 ikke "funker", ville jeg kanskje venta til jeg hadde en tusing mer, og da kjøpt feks en svs-sub... :) Det kan jo hende det er verdt å vente på en slik hvis du leser testene på SVS-suben... Jeg har selv opplevd at budsjettet mitt har blitt smadra mer enn en gang - men dersom resultatet blir ekstremt mye bedre, ja da får det briste eller bære. Mitt tips: Spar en tusing til - og kjøp nevnte SVS-sub... Det har jeg gjort :D Lykke til
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2005 22.26.18 #17 av 19
Postet av: Audiophile-Arve
Er du på jakt etter ein rimeleg subb, og har hovudhøgtalarar som kan spele eit stykke ned i frekvensane, kan eg gå god for Mirage sin Nanosub. Denne er innanfor prisrammene du har sett, og han spelar ganske musikalsk og fint, og skal du ikkje ha dei heilt utrulege Pearl Harbour-lydtrykka, vil han fungere ganske greitt på mesteparten av filmane du finn til han.
Sjekk http://www.mono.no
Helsing Arve
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2005 14.32.53 #18 av 19
Postet av: pnerbye
Selv har jeg funnet ut at det kan være litt dumt å spare for mye penger på sub. Hvis grensen MÅ være på 4000 hadde jeg lett etter en brukt sub til 1000 og satt av 3000 på sparekonto til SVS. Dermed får du sub med en gang, og en VELDIG god en på sikt.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2005 12.14.25 #19 av 19
Postet av: Diablito
"Stonez" skrev:Deffinisjonen på hva som er bra er jo veldig forkjellig, selfølgelig vet jeg at jeg ikke kan få noe extremt bra for 4000. Men da sammeligner jeg det ikke heller med noe som koster 10k!!


Kan forstå frustrasjonen din, men jeg slutter meg til de som anbefaler deg å øke budsjettet littegranne og kjøpe svs PB10-ISD (som er extremt bra!) da dette er en sub som lett kan sammenlignes med og er vel så bra om ikke bedre enn de fleste andre sub'er i 10-20k klassen (Han som testet den for dvd&hjemmekino skrev i et innlegg på avforum.no at han hadde ingen problemer å innrømme at det var den beste sub'en til under 20k).

Om du må vente en måned eller to før du kjøper sub, så er det vel verdt ventetiden! og du "kaster" ikke bort penger på noe som du kanskje ikke blir fornøyd med i så veldig lang tid.

Det fine med pb10 er at den er så god at skulle du ønske noe mer (den har en begrensning i hvor høyt den kan spille) så kjøper du en til (i stedetfor å måtte selge en annen sub med tap for å kjøpe en bedre).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar