Logo

Superbit DVD - Erfaringer blant forumets medlemmer?

Skriv et svar
12.04.2005 18.25.33 #1 av 16
Postet av: Kjhaga
Konseptet synes veldig bra, men er det noen som har testet dette ut (på hjemmebasis) og mener de ser og hører forskjell??

Det begynner så smått å komme en del titler i dette formatet, derfor interessant å høre erfaringer.

Er de verdt et forsøk?

Fint om noen kunne sagt noe om dette(f.eks: Fifth Element i Superbit?)

se samling og omtaler på:
http://www.superbit.co.uk/list.html
http://moviereviewindex.com/search_specials/superbit/
Mvh Kjell
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.04.2005 18.42.29 #2 av 16
Postet av: orso
Har to filmer i superbit. The Patriot (sone 1) og Crouching Tiger Hidden Dragon (sone 2). Begge er svært bra billedmessig. Lyden er knall bra på The Patriot, men ikke spesielt bra på Crouching Tiger Hidden Dragon. Grunnen til lyden ikke så bra på denne, skyldes nok at lyden på filmen i utgangspunktet ikke spesielt bra. En annen årsak er at det er sone 2. Sone 1 filmer har etter min mening klart bedre lyd. Jeg har et godt inntrykk av superbit, men ville holdt med til sone 1 filmer. The Patriot er kanskje den beste filmen jeg har både på bilde og lyd. Superbit er bra, klar forbedring fra de orginale utgivelsene. Men noe av årsaken til at de gir disse filmene en forbedring, er sikkert fordi de ikke er med dts lyd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.04.2005 18.50.24 #3 av 16
Postet av: Kjhaga
TAKK FOR SVAR

Jeg trodde at en "ren" sone 2 film (PAL) hadde bedre oppløsning enn sone 1 som er i NTCS. Enig med deg om lyden.
Mvh Kjell
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.04.2005 18.52.02 #4 av 16
Postet av: arntos
Jeg har Fifth Element og opera scenen i den filme funker rimelig bra ja. Men om de filmene er verdt pengene det er en annen sak.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.04.2005 18.58.12 #5 av 16
Postet av: Kjhaga
Hei,

det er den scenen jeg kunne tenkt meg.

Prisene varierer og synker: sjekk DVD strax eller denne:
http://www1.cd-wow.fm/
Her får du pris i norske kroner og det er fraktfritt. Meget god service og rask levering.
Søk på "superbit"


Prisen er det du ser, ingenting extra!
Mvh Kjell
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.04.2005 21.02.55 #6 av 16
Postet av: kWern
Har Lawrence of Arabia i superbit-utgave. Kanonbra bilde, helt overlegent på lerret. Men lyden er så som så, men remastret til 5.1 DD, så bedre enn originalen :)
Play.com har som vanlig det en DVD-avhengig trenger... Til en OK pris, naturligvis (og det var reklamen)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.04.2005 18.32.44 #7 av 16
Postet av: orso
"Kjhaga" skrev:TAKK FOR SVAR

Jeg trodde at en "ren" sone 2 film (PAL) hadde bedre oppløsning enn sone 1 som er i NTCS. Enig med deg om lyden.


I teorien er det riktig, men det er svært vanskelig å se noe forskjell i følge de debattene jeg har lest rundt dette tema. Du må i så fall ha en kanon god skjerm.
Superbit har i alle fall en forbedrelse både på bilde og lyd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2005 15.58.34 #8 av 16
Postet av: Kjhaga
[Du må i så fall ha en kanon god skjerm.]

Jeg har prosjektor og DVD spiller med DVI ut- innganger og høy oppløsning, det er derfor jeg lurer litt på om ikke PAL har flere linjer?
Mvh Kjell
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2005 18.04.03 #9 av 16
Postet av: orso
Jo PAL har flere linjer. Kan ikke så mye om dette, men du kan lese mer om det her:
http://www.hjemmekino.no/guide/tvsystemer.asp
Det beste er vel og prøve samme film i PAL og NTSC og se om du merker forskjell.
Begge systemene har sine fordeler og ulemper som du kan lese om på linken.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.08.2005 14.25.03 #10 av 16
Postet av: magnuswb
Har Das Boot på superbit. Helt knall lyd, med utrolig mye aktivitet 360 grader rundt. Bilder er ganske prega av gammel film men kjempe skarpt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.08.2005 20.07.14 #11 av 16
Postet av: larax
Hei. Sjekk linken for titler og priser på superbit. Prisen er levert i poskassen din i norge. P.s. Bildet og lyd er endel bedre enn på vanlig utgivelser, men de kan ikke lave gull av gråstein. http://www.play.com/play247.asp?pa=sear ... =50&Go.y=5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.08.2005 22.07.52 #12 av 16
Postet av: _LarZen_
Jeg har testet noen superbit filmer på mit Philips CRT med Pixel Plus og ser ingen forbedringer i forhold til en vanlig utgave.

Kan være jeg som er blind men jeg ser ikke noen forskjell.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2005 12.27.48 #13 av 16
Postet av: Alex F
"_LarZen_" skrev:Jeg har testet noen superbit filmer på mit Philips CRT med Pixel Plus og ser ingen forbedringer i forhold til en vanlig utgave.

Kan være jeg som er blind men jeg ser ikke noen forskjell.


Dersom du hadde blåst bildet opp på 100" lerret ville du sett vesentlig forskjell på en del filmer. Dette gjelder spesielt 5.element. På 32" TV er det ikke lett å se forskjell.
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2005 14.39.13 #14 av 16
Postet av: arntos
Enig der ja, man trenger en plasmsa eller projektor for å se forskjell. Det er faktisk et lite hakk bedre bilde på superbit filmene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2005 13.01.58 #15 av 16
Postet av: striky
Har ikke så veldig mange Superbits selv, men kan trygt anbefale både "Vertical Limit" og "Spider-Man". Disse representerer nok den aller beste bildekvaliteten som er mulig på DVD.

Og for å svare de som ikke ser forskjell: Forskjellene blir større jo større skjerm du har, og jo bedre utstyr du har generelt sett. Selv kjører jeg med en projektor i 15.000 kroners klassen (BenQ PE7800) og en HTPC til 6-7.000 med ffdshow bildeprosessering, og her er forskjellene meget tydelige.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar