Logo

Synspunkter rundt Matsui 42MWP5005

Skriv et svar
06.08.2005 15.02.33 #1 av 27
Postet av: Rune
Har akkurat nå vært en tur å montert en slik plasma hos en som har kjøpt en slik i dag hos Lefdal på Alnabru for 8.995,-

TV'n har et pent og rent design. Den leveres med et veldig enkelt veggfeste, men det duger.

Innstallasjonen var grei. Kanalsøket tok noe tid og menyene var midt på treet. Bildekvaltieten var noe varierende. Det som trekker mest ned er at den har en god del graderinger. Spesielt i hudtoner i litt mørke scener. (testet med grottescenene i Ringenes Herre 1). I tillegg var det noe grønnskjær over den noe som man så ved å kjøre gråttt testbilde på den.

Med til 9000 kr er dette mye TV for de som bare vil ha en flat TV til enkel TV titting, men for dere som planlegger å se mye film og bruke den som hovedikilde vil jeg anbefale å vurdere om dere vil syns det er greit med disse graderingene. Personlig syns jeg det blir for mye.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.08.2005 07.11.48 #2 av 27
Postet av: mjepson
inkl veggfeste? er du sikker?

har ikke spurt på lefdal, men på lefdal.com i avisen deres står det ingenting om veggfeste. Det står faktisk uthevet at det kan kjøpes seperat, og prisen er 1500...
09.08.2005 07.17.42 #3 av 27
Det er inkludert veggfeste. Noe du får bekreftet når man handler. Veggfestet er veldig enkelt og ligger i selve TV esken. Forhandleren trodde at veggfestet kom løst og skulle selge det hver for seg, men det gjorde det ikke. Det gjorde tilbudet enda bedre.
Mvh
Rune
09.08.2005 07.34.39 #4 av 27
vet du grunnen til at dem averterer med 9795,- men selger for 8995,-? Gammel avis?
09.08.2005 07.36.58 #5 av 27
Avisen som ligger på nettsiden er gammel. Den som kom ut på lørdag her i Oslo sa 8.995,- Elkjøp annonserte den også til 8.995 (iallfall i Trondheim)
Mvh
Rune
09.08.2005 07.42.48 #6 av 27
til info: de selger dette på elkjøp også. (30 dagers returrett)
09.08.2005 11.47.51 #7 av 27
kjøpte denne tv'en idag på elkjøp for å teste hjemme (og muligens beholde).

Tv'en kommer ikke med veggfeste lenger, det var ifølge han på elkjøp kun den første forsendelsen. Jeg kjøpte ett veggfeste som man kan tilte 15 grader for ca 1500 på elkjøp.

Førsteinntrykk var helt ok. Jeg kjørte test på xbox med RGB Scart, og så på spill, tv serier og divx i XBMC, samt kjørte en liten test på Con Air DVD. For å beskrive bildet på DVD så ville jeg "tippet" det var samme kvalitet som en god divx på mye dyrere plasma (pv500 f.eks.)

Bildet på analog kabel signal (UPC) var ikke noe å skryte av. Heldigvis har jeg lyse hjemme, men ikke skaffet meg tv boks ennå. Jeg antar bildet vil bli forbedret med digital dekoder på plass.

Fjernkontrollen var noe dårlig da den føles treg og uresponsiv til tider.

Jeg hadde ett philips 32" tv (CRT) som jeg kjøpte på elkjøp for 6000 for 3-4 år siden, som har levert helt klart og fint bilde for meg.

Matsui plasma'en var ett tv som er verdt den lave prisen sammenlignet med andre plasma tv'er på markedet, men ikke forvent noe mer enn du betaler for. Det er ett greit tv å ha til prisene synker på HD ready tv.
09.08.2005 12.21.36 #8 av 27
Postet av: freimann
Men kan man bare gå og bytte den på Elkjop uten og begrunne det? Må vel være noe feil med den eller noe. Kan vel ikke bare gå og bytte den etter f.eks 29 dager.
09.08.2005 12.22.33 #9 av 27
ELKJØPS GARANTIER

30 dagers full returrett

Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner og produkter solgt med abonnement. Husk å ta med kvittering.
09.08.2005 12.26.11 #10 av 27
"freimann" skrev:Men kan man bare gå og bytte den på Elkjop uten og begrunne det? Må vel være noe feil med den eller noe. Kan vel ikke bare gå og bytte den etter f.eks 29 dager.

Du trenger ikke noen grunn. De gjør det for at de vil at kunden skal sitte med et produkt de er fornøyd med isteden for å sitte å irritere seg over det og kanskje handle en annen plass neste gang.

Tror det finnes folk som utnytter det og "kjøper" seg stor TV til f.eks Fotball VM.

Du får pengene tilbake uten problemer.
Mvh
Rune
09.08.2005 12.40.20 #11 av 27
Jøss. Men hva gjør dem med alle de brukte tingene dem får inn igjen? Er sikkert er del og har aldri sett dem selger ut så store partier av Tv'er og sånne ting som har vært brukt.

Kan man risikere og få en brukt tv?
09.08.2005 12.43.38 #12 av 27
De blir solgt som B-varer. P4 hadde et innslag for en tid siden om at hvis man kjøpte et produkt og leverte det tilbake så kunne man i teorien komme å kjøpe samme produkt billigere dagen etter.

Du vil jo se om TV'n er brukt eller ikke. Spesielt hvis embalasjen mangler eller at den har vært åpnet.
Mvh
Rune
09.08.2005 12.45.55 #13 av 27
Hehe!

Lefdal på alnabru selger med veggfeste tror jeg! Synd de ikke har 30 dagers retur da:(

Finner forresten ikke denne tv'en på elkjop sine sider, men det kommer vel!

Takk for svar!
09.08.2005 13.01.54 #14 av 27
tv'en var på sidene imorres, men er tatt vekk nå av uviss grunn.

Tv'en har DVI og S-video innganger. Kan noen hjelpe meg med mulighetene jeg har og hva som gir best bilde?

Jeg har xbox med RGB kabel (som går inn til Scart) og UPC analog antenne nå, men skal ha en Lyse dekoder med s-video og scart utgang.

Søkte litt på nettet og det ser ut til at s-video gir bedre bilde enn vanlig scart.

Hva med xbox, kan man få dvi kabel der? dvi burde være bedre enn s-video siden det gir digitalt signal?
09.08.2005 13.11.19 #15 av 27
RGB Scart er bedre enn S-video. S-video er den nest dårligste metoden å koble DVD til TV.

Se guide:

http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_dvd_tv.asp

Beste måten å koble til XBOX på denne måten er nok RGB scart.
Mvh
Rune
Skriv et svar