Logo

Tar microsoft feil eller?

Skriv et svar
04.03.2006 18.30.49 #1 av 7
Postet av: Newbie
denne siden står det hvordan du skal koble en medicenter pc på en set-top boks(en tuner). De sier at du skal koble kabel fra output på set-top boksen til tv-kortet, men er det noe vits da? Tuneren dekoder vel ikkje signalene før den sender de videre?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.03.2006 18.33.52 #2 av 7
Postet av: Rune
Joda det er korrekt. (såfremst du ønsker å kjøre tunersignalet gjennom pc). Men det er ikke antenne signalet, men et s-video/ kompositt signal de tenker på. (TV kortene har som regel inngang for dette)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.03.2006 18.35.36 #3 av 7
Postet av: Newbie
Coax sender vel antenne/kabel signal? Eller? Det eg trodde iallefall var et de mente at du skulle sende antenne signalet videre til MCPC'en, men det er jo ingen vits i så lenge den ikkje dekoder de før den sender de videre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.03.2006 18.40.45 #4 av 7
Postet av: Rune
Men det er ikke antenne signalet de snakker om når de sier man skal sende det videre. Det er et dekodet kompostitt eller s-video signal. Det er ikke noe poeng å sende antennesignalet.

Derfor må du også sette opp pc'n slik at den kan styre dekoderen (skifte kanal) hvis man ønsker å ta opp.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.03.2006 18.43.53 #5 av 7
Postet av: Newbie
Vel, eg tror eg skjønner, men de snakker jo om coax kabel, kan den sende videre et kompositt/s-video signal?(sorry viss det er litt nybegynner spørsmål eg kommer med, men er ikkje så flink på slike ting :oops: )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.03.2006 18.48.29 #6 av 7
Postet av: Rune
En kabel som overfører video signal blir ofte omtalt som en koax kabel da den har skjerming og en viss impedans.

Det kan jo også hende at dekoderen sender ut et signal på antenne pluggen for det dekodet signal som tuneren står på.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.03.2006 16.14.42 #7 av 7
Postet av: Newbie
Følger det en slik IR control cable med Mediacenter fjernkontrollen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar