Logo

Thomson 42 PB 220 S4 + innst. av plasma i butikkutstilling

Skriv et svar
22.08.2005 21.50.44 #1 av 3
Postet av: Ketilb
Finner lite informasjon om Thomson 42 PB 220 S4 på nettet. Er det noen som kan dele noen synspunkter om denne modellen? Hva er bra, hva er mindre bra? Er dette ALiS panelet noe å satse på siden det er litt "jukse-HD Ready"?

Også et lite sukk! På veggene hos Expert og Elkjøp er det utstilt mange flotte skjermer. Bildekvaliteten varierer en del, og generelt sett er det dårlig kvalitet på alt. Antar at årsaken ligger i en eller annen boks som fordeler samme signal til 30-40 tv'er samtidig. MEN, er det slik at alle utstilte tv'er er optimalt innstilt????

Som man roper i skogen får man svar - å spørre en salgskåt tv-selger er bare dumt. De skal selge den tv'en det er salgskonkurranse på, eller best bidrag på. Hvordan skaffe seg det beste personlige inntrykket av bildekvalitet på plasmaskjermer?

Gleder meg til mange gode innspill og tips!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2005 22.16.23 #2 av 3
Postet av: arntos
Det er godt mulig at TVène får dårlige signaler rundt omkring. Men det er ofte gjengs for alle TVène. Er du i tvil å be om å f se TVèn med f.eks et DVD signal.

Har du så dårlig tiltro til selgere(vet at det finnes mye rart der ute) så kjøp på nett da. Da har du bare deg selv å skylde på om du ikke blir fornøyd.

PB220 var i min betraktning men den er altfor dårlig på bevegelse, å se fotball på den skjermen er helt umulig. Kjøp f.eks PA50 i stedet. Evt PX3 om du trenger PC/HDMI inngang.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.08.2005 08.14.31 #3 av 3
Postet av: Rune
Generellt vil jeg si at appartene ikke er optimalt innstilt. De blir som regel bare koblet opp, og så blir det kanskje trykket gjennom de forhåndsinnstilte fargemulighetene(sport, natural osv)

Men som regel kommer det sånne pellmentmakere som meg å trykker på dem slik at de blir stilt ut etter kort stund.

Ser mange butikker har et helt elendig signal (f.eks Elkjøp sandvika) og i mange tilfeller så skydles det rett og slett dårlig kabelsystem, men mange kjører også ut parabolsignal fra en kanal som bruker dårlig billedkvalitet.

Jeg ville også satset på PA50 fra Panasonic. Disse gir godt bilde selv på analogt signal.

En sammenligning av nevnte apparat finner du her:
http://www.hjemmekino.no/database/compa ... ,142,97,92
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar