Logo

Thule IA150B

Skriv et svar
22.08.2005 19.05.29 #1 av 3
Postet av: Kjettil
Er det noen her som har vært plaget med sin forsterker.
min har streiket 3 ganger. :evil:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 04.26.58 #2 av 3
Postet av: Snickers-is
Thule har hatt en del problemer. De skal, i følge HFK ha rettet problemet, men i følge de tidligere forhandlerne stemmer ikke dette. Det er nok umulig å vite hva som stemmer av det, men høyst sannsynlig har begge delvis rett.

Problemet er imidlertid sikkert mer interessant. Det skal visstnok skyldes varmen i selve forsterkeren under drift. Hvor varm den blir avhenger av hvordan den plasseres, hva den skal drive og hvor høyt man spiller. Feilene skal etter hva jeg har hørt derfor være kondensatoerer som ryker.

Husk at dersom den ryker regelmessig i 2 år (eller 5 dersom den går under 5 års reklamasjonsrett) og feilene fortsetter utover dette så vil det si det samme som at selve feilen faktisk ikke er rettet i reklamasjonstiden, men at man bare har skiftet de komponentene som er røket. Dette skyldes en konstruksjonsfeil fra produsentens side og feilen er ikke å anse som rettet før feilen ikke er et tilbakevendende fenomen.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 07.53.39 #3 av 3
Postet av: Rune
Min bror jobbet tidligere i en Hifibutikk hvor de solgte Thule. Han rapporterte om svært mye feil på produktene. Til slutt valgte de å kutte ut å selge dette da det var alt for mye styr med det. Etter det har Hifi klubben overtatt salget av Thule.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar