Logo

Tigers hjemmekino

Skriv et svar
09.10.2004 20.54.43 #1 av 84
Postet av: Tiger
Kort om utstyr og rommet:

Fronthøyttalere: 2 stk. Audiovector M3
Senterhøyttaler: 1 stk. Audiovector AV3C
Surroundhøyttalere: 2 stk. Audiovector C-X Dipol
Forsterker: Yamaha RX-V1400
Subwoofer: Yamaha YST-SW800
Projektor: Infocus X1
Signalkilde: Selvbygget HTPC med ASUS P4P800 hovedkort, P4 2.6 GHz HT-teknologi, 512 MB RAM (Dual Channel), ATI Radeon 9600SE skjermkort, TerraTec Aureon Sky lydkort. Benytter ZP+ffdshow, og WinDVD som software.
Selve rommet: Dedikert kun til hjemmekino og rommet er 5 meter lang og 3.6 meter bred. Det er normal takhøyde på 2.4 meter. Har valgt å maskere fremvisningsveggen med sort filt for å få et kinopreg. I tillegg fungerer maskeringen som en god innramming av lerret, som er gråfarget og er i formatet 16:9. Dimensjonen på lerret er 242cm x 136cm. Projektoren er montert helt oppe i taket og helt bak i hjemmekinoen. Har HTPC i rommet ved siden av, slik at støy fra den er eliminert.

Bilder finner du på: http://min.hjemmekino.no/Tiger/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2004 22.48.33 #2 av 84
Postet av: Rune
Hei og velkommen til forumet.

Hjemmekino.no setter virkelig pris på at en av norges store hjemmekinoentusiaster tar seg tid til å presentere frem sin hjemmekino på forumet.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2004 00.10.15 #3 av 84
Postet av: nutts
Kjempe flott kino !!!

veldig " clean " look, å det liker jeg :)

Akuratt ferdig med min kino i kveld jeg også. ( blir man noen gang ferdig ? )

Så den første filmen i kveld, Troja, knall film for meg iværtfall, flotte kamp scener og flott lyd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2004 00.27.06 #4 av 84
Postet av: Bombadil
Veldig bra laget hjemmekino. ordentlig gjennomført og veldig ryddig. :D
jeg gleder meg til å få opp min egen hjemmekino selv om den ikke blir like bra ikke på langt nær.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2004 19.34.59 #5 av 84
Postet av: Tiger
"nutts" skrev:Akuratt ferdig med min kino i kveld jeg også. ( blir man noen gang ferdig ? )


Man blir vel aldri ferdig, men man stopper nok opp litt underveis. :wink: Kan'kke finne beskrivelse og bilder av kinoen din her på forumet. :cry:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2004 20.27.38 #6 av 84
Postet av: Tiger
"Bombadil" skrev:Veldig bra laget hjemmekino. ordentlig gjennomført og veldig ryddig. :D jeg gleder meg til å få opp min egen hjemmekino selv om den ikke blir like bra ikke på langt nær.


Takker for det. Jeg synes det er fint med et ordentlig stereorack med "gull og grønne skoger", men når man ser film så kan jeg være foruten disse diodene. Tapebiter er ikke et [u]reelt[/u] alternativ, så jeg har kun høyttalere fremme.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2004 10.16.19 #7 av 84
Postet av: aLmAnZo
Stilig hjemmekino.
Hvordan fikser du den DVD menyen?
CD shifter? Og, regner med du har fjernkontroll til HTPC'n, vert litt kjipt å løpe mellom rommene når du skal pause og likn. Hva bruker du, og hvor står i tilfelle mottakeren?
På forhond takk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2004 10.36.40 #8 av 84
Postet av: Bjarte
Dette var rålekkert ja.

Kvaliteten på bildene var lit sjaber, men det er sikkert bare et mobilkamera du bruker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2004 11.32.56 #9 av 84
Postet av: nutts
"Tiger" skrev:
"nutts" skrev:Akuratt ferdig med min kino i kveld jeg også. ( blir man noen gang ferdig ? )


Man blir vel aldri ferdig, men man stopper nok opp litt underveis. :wink: Kan'kke finne beskrivelse og bilder av kinoen din her på forumet. :cry:


MAngler fremdeles ett godt møbel til anlegget, og en par gardin biter over og under lerettet mitt, så kommer det nok opp ett par bilder her på siden.
Min lille kino består kun av Yamaha deler + projector fra Infocus.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2004 15.51.24 #10 av 84
Postet av: Tiger
"aLmAnZo" skrev:Stilig hjemmekino.
Hvordan fikser du den DVD menyen?
CD shifter? Og, regner med du har fjernkontroll til HTPC'n, vert litt kjipt å løpe mellom rommene når du skal pause og likn. Hva bruker du, og hvor står i tilfelle mottakeren?
På forhond takk.


Har lenge ment at trådløs mus og tastatur gjorde nytten for å styre en HTPC. Etter å ha lest litt om Girder, Xlobby og myHTPC så bestemte jeg meg for å prøve og se om myHTPC og Girder sammen kan benyttes slik at navigering på HTPC blir lettere. Etter et par timer med frustrasjon så løsnet det og jeg testinstallerte myHTPC og lekt litt med Girder for å kunne navigere HTPC'en. Fant en uoffisiell plugin til Girder for de av oss som kun har en Pinnacle-fjernkontroll (modellen med 41-knapper). Og den fungerer.

Nå ville jeg ikke ha enda en fjernkontroll, så jeg lastet de knappene jeg brukte på Pinnacle-fjernkontrollen over på fjernkontrollen som følger med Yamaha RX-V1400.

Så vips...nå bruker jeg kun Yamaha-kontrollen til styring av HTPC også.

Mottakeren er innfelt i rommet (veggen), og vinklet mot lerret. Når man peker med fjernkontrollen mot lerret, så reflekteres signalene til mottakeren bak i rommet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2004 15.52.26 #11 av 84
Postet av: Tiger
"Bjarte" skrev:Dette var rålekkert ja. Kvaliteten på bildene var lit sjaber, men det er sikkert bare et mobilkamera du bruker.


Må få tatt noen nyere bilder, ser jeg. :oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2004 19.56.04 #12 av 84
Postet av: ski or die
Har audiovector selv, gode høytallere. :D

Hvilken oppgradering har du? super, signatur ol?

Feeet kino foresten 8)

mvh
ski or die
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2004 21.25.17 #13 av 84
Postet av: Tiger
Ingen oppgradering. Kun basisutgaven. :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.10.2004 20.03.08 #14 av 84
Postet av: Aladdin
Meget bra rom. Dette kan du trygt være stolt over.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.10.2004 09.27.41 #15 av 84
Postet av: Jolly
Den som hadde hatt eit dedikert kinorom :roll:

Dette ser veldig bra ut Tiger, skikkelig gjennomført arbeid.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar